Hej allesammen, og tak for et super forum...
Jeg har lœst en MASSE omkring regler om FS både her men også på nyidanmark.dk osv
Jeg finder at jeg bliver mere forvirret end klog på det hele. Jeg håber der er nogen herinde der kan hjœlpe mig med disse spørgsmål.
Her er lige lidt facts.
Jeg er en 23årige dansker som bliver 24 den 10 jan 2010.
Min kone er australier og er 22, bliver 23 den 12 november 2009
Hun kom til danmark i maj månede på working holiday visa
Jeg mødte hende i australien hvor vi blev gift og derefter tog jeg tilbage til dk efter 9mdr i australien i 2008. Hun ankom så ca. et halvt efter.
Vi har nu vœret gift i lidt over 1 år
Vi sigter jo efter at hun kan få opholdstilladelse i DK så hun kan arbejde og studere. Jeg skal selv studere når vi vender hjem fra Sverige.
Mine sprørgsmål er følgende:
Er det muligt for os at få familiesammenføring efter EU-regler hvis vi bor f.eks. i Malmø mens hun er på working holiday visa i sverige, og jeg arbejder i KBH?
Skal arbejdet vœre fuldtid eller deltid?
Hvor lœnge skal vi vœre i sverige hvis jeg arbejder i KBH?
Skal lejligheden i sverige vœre udlejet på ubestemt tid?
Når man så er kommet hjem fra sverige og har fået FS, hvad sker det så hvis jeg f.eks mistet mit arbejde, vil hun så blive smidt ud igen eller?
Skal man have sin egen lejlighed eller kan man bo hos sine forœldre mens man spare op til en:)
Er hun i det hele taget stillet som en alm. dansker efter man har fået FS?
Ved ikke om jeg fik dœkket det hele, er der nogle informationer jeg har glemt spørger i bare.
Håber det er nogen der kan hjœlpe os, da det er en jungle at finde rundt i alt det her, og udlœndingestyrelsen er ikke til megen hjœlp!
Mvh
Michael og Dona
HJŒLP! Spørgsmål vedr. FS regler via Sverige
-
fundiver199
Re: HJŒLP! Spørgsmål vedr. FS regler via Sverige
Kære Michael
Spørgsmål omkring EU-reglerne diskuterer vi normalt i forum "EU Sveriges- og Schlesvigløsningen".
Det er ikke for at være pedantisk, men hvis du kigger i det forum, så vil du allerøverst under "bekendtgørelser" se to indlæg, som tilsammen vil besvare de allerfleste af dine spørgsmål.
Nemlig en "ofte stillede spørgsmål", som jeg har lavet, og et indlæg indeholdene et link til en vejledning om EU-reglerne, som Dansk Racediskriminationscenter har lavet.
Hvis du har flere spørgsmål efter at have læst både vejledning og "ofte stillede spørgsmål", så vil jeg foreslå dig at skrive et nyt indlæg i det rigtige forum.
Spørgsmål omkring EU-reglerne diskuterer vi normalt i forum "EU Sveriges- og Schlesvigløsningen".
Det er ikke for at være pedantisk, men hvis du kigger i det forum, så vil du allerøverst under "bekendtgørelser" se to indlæg, som tilsammen vil besvare de allerfleste af dine spørgsmål.
Nemlig en "ofte stillede spørgsmål", som jeg har lavet, og et indlæg indeholdene et link til en vejledning om EU-reglerne, som Dansk Racediskriminationscenter har lavet.
Hvis du har flere spørgsmål efter at have læst både vejledning og "ofte stillede spørgsmål", så vil jeg foreslå dig at skrive et nyt indlæg i det rigtige forum.