Tyrkisk Netværk i KBH??

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
stiine
Geografisk sted: Danmark/Tyrkiet

Tyrkisk Netværk i KBH??

Indlæg af stiine » 10.09.2009 09:44:22

Min mand har nu været i DK i 3 måneder, vi har det godt sammen osv. men han mangler venner. Jeg har søgt løs på nettet for at finde en tyrkisk klub eller ligende, men har svært ved at finde noget. Fant en "klub" på Istedgade hvor der sad et par ældre mænd, der primært var optaget af backgammon, min mand er 36 og ikke særlig god til backgammon :wink:

Han er startet på sprogskole, men her er ingen andre fra Tyrkiet. Så jeg tænker om der er andre i vores situation, der osse mangler lidt netværk og hvad i andre gjort for at skaffe netværk/venner til jeres ægtefælle?

Anne Alver
Geografisk sted: Danmark

Re: Tyrkisk Netværk i KBH??

Indlæg af Anne Alver » 10.10.2009 18:47:02

Hej Stiine

Der findes et dansk/tyrkisk netværk her i Københavns-området. Det er andre her fra Ægteskab Uden Grænser, som har startet det op. Min mand og jeg kom med sidste efterår, da vi var flyttet til Danmark fra Tyrkiet i august.

Vi har mødtes hjemme hos forskellige af deltagerne, hvor vi har haft medbragt retter fra Tyrkiet, og så har vi ellers blot hygget os og kunnet udveksle erfaringer og give råd til de forskellige situationer, de forskellige har været i. Det er ved at være et stykke tid siden, vi har mødtes, da det i sommerperioden har været svært at finde en fælles dato, hvor de fleste kunne mødes.

Jeg har derudover oprettet en gruppe på Facebook, som hedder Dansk/Tyrkisk netværk. Hvis du har en profil der, kan du - og andre - søge om optagelse. Du skal være velkommen:
http://www.facebook.com/search/?o=69&in ... tv%C3%A6rk

Der kommer stadig flere og flere dansk/tyrkiske par til, og med de som har mødt op hidtil, har det været forskelligt, hvor længe de har været i Danmark, så man kan få mange input til egen situation. :D

Besvar