Besøgstilladelse i Dk/ Visum fra Tyrkiet til DK!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Betoncirkeline

Besøgstilladelse i Dk/ Visum fra Tyrkiet til DK!

Indlæg af Betoncirkeline » 30.08.2009 22:33:21

Hejsa.
Jeg har læst en masse på denne side i dag, og har fået rigtigt mange gode informationer.

Jeg er nødt til at be' om lidt hjælp, da jeg er ved at gå til i mit hovede.
Jeg er netop hjemvendt efter en uge på ferie i Alanya, det var en super uge. Men der skete det, at jeg da muligvis nok har mødt manden i mit liv! Det er jo en frygtelig historie på den ene side, og på den anden side er det fantastisk.
Spærg om jeg har grædt mange tårer i dag!

Nåh, men jeg vil jo gerne møde den her mand igen, og han vil også mægtigt gerne mødes. Han er i øvrigt klar til at flytte til DK.
Men det her show med visum er jo ikke en dans på roser kan jeg forstå. Og jeg vil jo selvføgelig gerne lære ham at kende først.
Hvad er chancen for, at han kan komme til DK og besøge mig en måned eller to? Og hvor svært er det at få tillaldelse til det?

Men jeg kan forstå at det er én form for tilladelse, det er jo noget andet hvis manden skal herop og bo fast. Han har et job i sommersæsonen i Alanya, og har ikke noget om vinteren.

Jeg håber nogle kan hjælpe mig, da jeg er nødt til at få lidt ro i mit stakkels hovede:-)

På forhånd tak.

Mvh.
Betoncirkeline

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: Besøgstilladelse i Dk/ Visum fra Tyrkiet til DK!

Indlæg af dotGusten » 31.08.2009 07:44:50

Han kan muligvis få 90 dages besøgsvisum, så i kan finde ud af, om det er noget, der kan holde.

Men du kommer til at stille en bankgaranti på omkring 60.000 for ham, som først bliver frigivet, når han er hjemme i Tyrkiet igen, og har meddelt sin tilbagekomst på ambassaden i Ankara.

Hvis det går galt, og han ikke lige gider at tage til Ankara, risikerer du at miste de 60.000

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 31.08.2009 08:06:18

Okay, tak for svaret så hurtigt.

Og tager det så de der 4-6 måneder før man kan få et besøgsvisum eller hvordan hænger det sammen?!
Men ja, der er da klart en stor risiko i, at jeg skal stille 60.000 kr og jeg kan miste dem hvis det går galt, det er helt sikkert. Men det er jo virkeligt noget man må fornemme om man har tiltro til.

Jeg læste et sted, at det kan være lettere at søge over Sverige. Er det korrekt? Jeg syntes jeg har hørt meget blandet omkring det.

Tak for svaret - det er dejligt, når man sidder med en panik i kroppen;-)

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 31.08.2009 09:02:58

60.000 er måske lige i overkanten. Garantien for visum er på knap 56.500 kroner. Det er FS, at garantien er på 60.011 kroner.

Fra US modtager hans ansøgning om visum, må der maksimalt gå en uge, inden du modtager et spørgeskema. Den skal du besvare og sende retur til US. Fra de modtager skemaet, må der maksimalt gå 12 uger inden der skal falde et svar.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 31.08.2009 09:05:07

Sagsbehandlingstiden skulle gerne være for nedadgående, så det ikke længere tager så lang tid.

Ideen med at flytte til Sverige er, at man så enten allerede er gift eller har boet sammen i et længere tidsrum - vist 18 måneder - før man kan vende tilbage til Danmark.

Det lyder lidt voldsomt for at se om en én-uges ferieromance holder.

salena

Indlæg af salena » 31.08.2009 09:08:20

Hej betoncirkeline
Jeg kan forstå på dig at du kun lige har mødt fyren ? I det tilfælde ville jeg nok give dig det råd og tage ned og besøge ham lidt flere gange inden du kaster dig ud i alt det her, det er rimelig omfattende og opslidende med ventetider, savn osv. og efter en uge er det måske lidt hurtigt og få besøg :)

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 31.08.2009 09:41:21

Hejsa.

Jamen jeg er helt enig, jeg vil bestemt heller ikke kaste mig ud i noget- jeg skal bare høre hvordan det hele er, og om det er umuligt osv. inden jeg gør noget som helst ud af det. Det er jo svært at gøre op med sig selv om man skal forsøge at glemme det hele, eller om man skal vedligeholde kontakte osv. Det er sgu hårdt. Men det ved de fæeste af jer jo nok;-)

Jeg vil helt sikkert tage derned og besøge ham noget mere, helt uden tvivl! Jeg kunne ikke finde på at gå i gang med alt det her arbejde uden at møde ham en hel del mere. Men tak for jeres råd.

Besvar