ejer fast ejendom, kan man komme videre ?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mazda09

ejer fast ejendom, kan man komme videre ?

Indlæg af mazda09 » 06.08.2009 21:54:26

hej forum

Jeg står og skal flytte til Flensburg snart.

Jeg hører at hvis man ejer en del af et hus, så skal det sælges først før man må flytte til et andet land , nogen som kender noget til det ?

Jeg står til og ejer 1/3 af et parcelhus

mvh

Mazda

keff

Re: ejer fast ejendom, kan man komme videre ?

Indlæg af keff » 09.08.2009 11:26:46

mazda09 skrev:hej forum

Jeg står og skal flytte til Flensburg snart.

Jeg hører at hvis man ejer en del af et hus, så skal det sælges først før man må flytte til et andet land , nogen som kender noget til det ?

Jeg står til og ejer 1/3 af et parcelhus

mvh

Mazda
Mazda,du kan sagtens beholde din 1/3 del af huset.

Der er masser af folk herinde som lejer deres bolig ud mens de flytter til Sverige eller Tyskland.

mazda09

Indlæg af mazda09 » 09.08.2009 12:32:33

Tak Keff.

Jeg har fået fortalt at man muligt kan blive mistanke om proforma adresse når man har 2 bopæl.

Hvordan kan det undgås ?

Jeg har tænkt mig følgende , når jeg engang flytter til Flensburg. Gemmer jeg alt det der hedder kvitteringer dernede fra, det kan bruges senere i forbindelse med at søge fs i DK.

mvh

Mazda

keff

Indlæg af keff » 09.08.2009 14:50:22

mazda09 skrev:Tak Keff.

Jeg har fået fortalt at man muligt kan blive mistanke om proforma adresse når man har 2 bopæl.

Hvordan kan det undgås ?

Jeg har tænkt mig følgende , når jeg engang flytter til Flensburg. Gemmer jeg alt det der hedder kvitteringer dernede fra, det kan bruges senere i forbindelse med at søge fs i DK.

mvh

Mazda

Hej.

Masser af Danskere ejer en bolig i danmark mens de bor i udlandet.

Hvis du har mulighed for at leje din del af huset ud,så er du 100% sikker på at der ikke er proforma-mistanke.

Hvis du ikke har mulighed for at leje ud så husk at bevis din færden hver dag med boner og kvitteringer,gem ALT hvad der viser jeres færden.
Ja selv om du skulle blive nødt til at pendle til den by hvor din bolig er , så er det stadig muligt at undgå mistanke om urent trav.
Husk at US skal bevise at i har et proforma-ophold,hvilket er umuligt hvis i holder jer til planen..

Jeg ved at det kan se tosset ud at man flytter midlertidigt og derefter skal det se ud som om at flytningen var reel men det er ikke sagens kerne.
Det er kun hvis der er klare tegn på proforma at det blir noget du skal være nervøs for,så længe du holder din sti ren og pendler frem og tilbage så er der ingen problemer.
US kan ikke læse dine tanker og hvis i gør som der står i folderen så er der ingen problemer.

Her er folderen:

http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... lderen.pdf

mazda09

Indlæg af mazda09 » 09.08.2009 16:43:30

Tak keff.

dvs at vigtigst er at man kan vise dem alle det bus billeter til /fra dagligt arbejder man fx 4 dage så ska man gemme alle 8 billetter pr uge, 16 pr mdr osv . altså alt bilet SKAL gemmes ikk ?

mvh

Mazda

Besvar