Nu skriver jeg altså igen, fordi jeg skal have alt på det rene.
Min kæreste kom herop d. 22 februar 2009 til d. 9 maj 2009.
Han skal jo så være i sit eget hjemland i 6 måneder, før han kan komme til danmark igen.
Vi vil rigtig gerne have ham herop til jul. Men vil det så sige at vi først kan søge fra d. 9 november, altså et halvt år senere?
Eller kan vi godt søge allerede i september, og bare skrive i invitationen at visummet først skal gælde fra d. 1 december? For så har han jo stadig været i hans hjemland i 6 måneder.
Min kæreste siger at det har han aldrig hørt om før. Men jeg synes bare at jeg har hørt forskellige der har søgt, før de 6 måneder. Men først er rejst efter de har været i hjemlandet i 6 måneder.
Er der nogle der har erfaringer med dette? Som evt. kan hjælpe mig med det.
For hvis vi først søger i november, og de sender det tilbage til us, kommer han nok ikke ligefrem til jul. Da vi sidst ventede i 4 måneder.
Er der ikke nogle der vil være søde at skrive, hvis de har søgt 2. gang fra tyrkiet, og at det blev sendt til danmark igen.
Og er der nogen der ved, hvorfor i nogle tilfælde de sender det til us igen? Og ikke bare træffer en afgørelse på ambassaden, som de tit gør med 2. gangs søgende.
Bare sådan vi ikke laver nogen fejl, da det er let for dem at se, at det kan de sagtens afgøre på ambassaden.
Håber at nogen kan hjælpe mig. IGEN
Hilsen Line.