Kan jeg faa et print paa kommunen?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Falken
Geografisk sted: Turkey

Kan jeg faa et print paa kommunen?

Indlæg af Falken » 06.07.2009 20:06:16

Hej alle sammen

Er der nogen, der ved, om det er muligt at faa en form for udskrift paa kommunen, der bevidner, at jeg er ugift.

Altsaa en form for civilstandsattest for mig selv?

Mvh Falken

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: Kan jeg faa et print paa kommunen?

Indlæg af krikris » 07.07.2009 11:23:06

Ja du skriver/ringer bare til borgerservice i din kommune og så udfærder de et sådan dokument på div sprog. For mig tog det 1 dag. Om den så skal legaliseres i UM ja det kommer an på hvad det pågældende land siger på det punkt.

Falken
Geografisk sted: Turkey

Indlæg af Falken » 07.07.2009 19:35:21

Mange tak, det var nemt :-)

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 07.07.2009 20:18:29

I nogle kommuner er det vielseskontoret man skal kontakte.

Bare spørg efter en civilstandsattest til brug for vielse i udlandet, og lad så din udkårne finde ud af, hvilke krav der stilles til oversættelse af dokumenter.

Civilstandsattesten er gyldig i 3 måneder.

Måske skal du også bruge fødsels- navne- eller dåbsattest.

Selv sendte jeg min originale civilstandsattest og dåbsattest til Elfenbenskysten, hvor min kone, vi var jo selvfølgelig ikke gift på det tidspunkt, sørgede for oversættelse og så videre. Og så var det hele klar til jeg kom :-)

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 07.07.2009 20:43:14

rigtigt! Jeg fik også min navneattest/dåbsattest på kirkekontoret oversat og stemplet underskrevet og resten ordende min nigerianske mand med myndighederne dernede.
Det store arbejde var for ham at få legaliseret vigelsesattesten bagefter... en tur til Abuja i de anden ende af landet for a få UM stempel og underskrift...derefter tilbage til Lagos hvor de danske konsulatet i Lagos forbarmede sig over os og legaliserede dokumentet, da den danske ambassade i Benin ikke ville.( men den del havde jeg ordnet hjemmefra og booket tid) Det var en dyr omgang for min søde mand :) som alt sådan noget jo er i Afrika... Tilbage i DK var der ingen problemer i at få ægteskabet reg.

Besvar