Jeg har tidligere skrevet ind for forklaret min situation. men lige kort:
Jeg er blevet gift med min fætter fra tyrkiet, har søgt om familiesammenføring til DK men har fået afslag. Er derfor flyttet til Sverige, men arbejder i KBH som sygeplejerske.
Min mand har vha. EU reglerne fået visum på KUN 10 dage (ift.de 4 mdr. det tog for DK sidste år!). Det sidste gode nye er, at han har fået et 5årigt opholdskort ca. 3 uger efter indigvelse af ansøgningen - så vi er jo mega glade for dette nu
vores spørgsmål er så nu:
På brevet fra migrationsverket står der, at han har fået "upholssrätt", og at det er gældende så længe jeg er forsøger, og hvis der sker en ændring i tilstanden, skal han kontakte dem igen.
Men hvad sker der når vi flytter tilbage til DK og vil søge familiesammenføring vha. EU regler der? Grunden til vi søgte om opholdskort i Sverige, var at vi var bange for et evt. afslag fra DK igen, og kunne evt. flytte til Malmö - for at bosætte eller bliver under en evt. retssag.
Når vi flytter til DK, vil hans opholdskort så være ikke-gyldig, fordi at han ikke længere bor i Sverige? For så kan vi ikke bruge det til vores hovedformål jo.
Også har jeg læst i en anden tråd vedrørende arbejde i DK efter indgivelse af familiesammenføring vha. EU regler.
Kan forstå at hvis man viser "kvitteringen" for indgivelse af EU-familiesammenføring kan man godt arbejde. Men både Rasmus' og Annes ægtefæller har tidligere været registreret i DK.
gælder dette også for dem, som ikke har været registreret??
Skal man evt. forbi skat og få et skattenummer eller..??
Jeg er lige nu i Sverige men flytter tilbage til DK i slutningen af juni. Og det vil jo være mega dejligt hvis min mand kunne arbejde i den tid det tager at Us om at afgøre sagen. Sidste gang tog det dem ca.8mdr!!!
Håber ikke jeg lyder for forvirret
VH
FERCIH