Må udlændinge have fast ejendom i DK?
-
ABJ78
Må udlændinge have fast ejendom i DK?
Hejsa.
Jeg synes at erindre, at jeg engang har læst på forum, at udlændinge ikke kan købe fast ejendom i DK. Er der nogen, der ved noget om dette eller har en idé til, hvor vi skal finde ud af det?
Min mand har været i DK 3 år til august, og vi skal have møde med banken om mulighederne for at tage lån til bolig, da vi venter familieforøgelse - vores første barn - til oktober.
Banken vidste ikke umiddelbart noget til, om udlændinge må have fast ejendom, og sagde, at det var fint hvis vi undersøger det på forhånd...
Tak for hjælpen.
Jeg synes at erindre, at jeg engang har læst på forum, at udlændinge ikke kan købe fast ejendom i DK. Er der nogen, der ved noget om dette eller har en idé til, hvor vi skal finde ud af det?
Min mand har været i DK 3 år til august, og vi skal have møde med banken om mulighederne for at tage lån til bolig, da vi venter familieforøgelse - vores første barn - til oktober.
Banken vidste ikke umiddelbart noget til, om udlændinge må have fast ejendom, og sagde, at det var fint hvis vi undersøger det på forhånd...
Tak for hjælpen.
Udlændinge kan ikke købe sommerhuse i Danmark, medmindre de kan påvise en særlig tilknytning til Danmark, og ved køb af almindelig ejendom kræves Justitsministeriets godkendelse, læs mere her http://www.administrationshuset.dk/vaer ... b944f0357c
-
ABJ78
-
fundiver199
-
ABJ78
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jeg er ikke meget i tvivl om, at din mand vil kunne få tilladelse til at erhverve en helårsbolig sammen med dig - reglen er primært lavet for at forhindre at udenlandske investorer skal kunne opkøbe fx hele det danske sommerhus+kyst-område. Så skynd jer at søge tilladelse fra Justitsministeriet. OG skulle i gå hen og vinde i lotto, så har han nok også den 'særlige tilknytning' der skal til for at han må være medejer af et sommerhus også 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
ABJ78