hjælp til familiesammenføring fra udlandet til sverige
hej jeg er en mand i vildrede jeg har giftet mig med en tyrkisk kvinde har et godt job bor i malmø men konen er i tyrkiet hvad skal jeg / vi gøre eller have af dokumenter for at søge opholdstilladelse til min kone vi har nu været adskilt i et år så tålmodigheden er ligesom væk så hvis der er en mulighed hvor det går snapt til vil vi være umodeligt taknemmelige for alt hjælp. jeg bor til leje har ikke økonomiske problemer eller anden form for problemer det eneste der er mit problem er denne jungle af love og regler som man ikke kan hitte ud af. på forhånd tak til alle der er behjælpelige ps: jeg er dansk statsborger
Læs om hvordan du kan søge om familiesammenføring i Sverige efter enten EU-regler eller nationale svenske regler her
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf
http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf
-
fundiver199
Du skal blot bede de svenske myndigheder om at udstede et gratis visum til din kone efter EU-reglerne, så går der ikke mere end cirka 14 dage, før hun kan stå i Sverige hos dig. Og herefter skal I så bare bede de svenske myndigheder om at udstede et opholdskort til hende, inden hendes visum udløber.
Og så er der sådan set ikke mere i den sag. Du skal bare kunne dokumentere, at du er dansk statsborger, at du har fast bopæl i Sverige, og at din inkomst er tilstrækkelig til at forsørge både dig selv og din kone.
Når din kone er ankommet til Sverige, kan I også vælge at flytte til Danmark, når som helst I har lyst til det, og bede om et opholdskort til hende i Danmark efter de samme EU-regler.
Når du som dansk statsborger først har boet mindst 10 uger i Sverige, så gælder EU-reglerne for dit vedkommende nemlig også, hvis du efterfølgende flytter tilbage til Danmark.
Så hvis I hellere vil bo i Danmark, f.eks. af hensyn til din kones erhvervsmuligheder, så er der heller ingen problemer i det overhovedet.
Og så er der sådan set ikke mere i den sag. Du skal bare kunne dokumentere, at du er dansk statsborger, at du har fast bopæl i Sverige, og at din inkomst er tilstrækkelig til at forsørge både dig selv og din kone.
Når din kone er ankommet til Sverige, kan I også vælge at flytte til Danmark, når som helst I har lyst til det, og bede om et opholdskort til hende i Danmark efter de samme EU-regler.
Når du som dansk statsborger først har boet mindst 10 uger i Sverige, så gælder EU-reglerne for dit vedkommende nemlig også, hvis du efterfølgende flytter tilbage til Danmark.
Så hvis I hellere vil bo i Danmark, f.eks. af hensyn til din kones erhvervsmuligheder, så er der heller ingen problemer i det overhovedet.
jeg er jer en stor tak skyldig mange tak skal I have for hjælpen