Hej Alle,
Min kone har efter 4 måneders ventetid fået OT efter eu-reglerne.
Vi fik et brev hvori der stod at der var givet en 5 års OT, og vi skulle så underskrive stamkortet de havde vedlagt, og sende det tilbage til US.
Det gjorde vi selvfølgelig samme dag.. så lang så godt.. Det mærkværdige kommer så her... Vi får 2 uger senere selve opholdskortet med posten.. Der plejer gerne og stå en dato for hvor lang tid opholdskortet er gyldigt. I vores tilfælde burde det være til 2014(5 år)
Men ud fra gyldig til står der: Utidsbegrænset (permanent)
Det er ikke ligefrem noget jeg skal brokke mig over, men det er meget rart at vide om andre evt. har oplevet det samme, og hvad skal jeg forholde mig til? Kortet(permanent) eller brevet(5 år)?
Mvh.
Permanent OT efter EU-regler???
-
fundiver199
Det lyder som om, at der er sket en fejl i Udlændingeservice. For din kone burde ganske rigtigt have fået et opholdskort, som kun var gyldigt i 5 år.
Selv om der står "tidsubegrænset" på hendes opholdskort, så ville jeg nok i jeres situation henvende mig til Udlændingeservice, inden de 5 år gået, så I ikke risikerer at få problemer.
Altså med andre ord søge om et permanent opholdskort til den tid, selvom din kone allerede har et opholdskort, som der står "permanent" på i forvejen.
Selv om der står "tidsubegrænset" på hendes opholdskort, så ville jeg nok i jeres situation henvende mig til Udlændingeservice, inden de 5 år gået, så I ikke risikerer at få problemer.
Altså med andre ord søge om et permanent opholdskort til den tid, selvom din kone allerede har et opholdskort, som der står "permanent" på i forvejen.