Barn med en udlænding, som ikke har opholdstilladelse...

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SH

Barn med en udlænding, som ikke har opholdstilladelse...

Indlæg af SH » 27.01.2009 02:03:05

Jeg har boet i Costa Rica i 10 måneder med min costaricanske kæreste . Vi vil gerne have et barn sammen, og vi vil også gerne til Danmark og bo da jeg har en lejlighed der og gerne vil til at studere. Hvad sker der hvis man får et barn sammen, er det på nogen måde lettere at få opholdstilladelse for min kæreste hvis vi har et barn sammen? Vi vil gerne giftes, ville det hjælpe hvis vi blev gift herovre? Vi er begge 23 så jeg ved ikke om vi vil få problemer med 24-års reglen...? Håber I har nogle gode råd

Liliana
Geografisk sted: Malmö

Hej

Indlæg af Liliana » 27.01.2009 10:24:31

der er den regel der siger man skal være 24 år, men I kan søge om det også først blive familliesammenførst når du fylder 24 år.
jeg er selv i den situation, som dig. men er så et skridt foran, da jeg er gravid og venter vores barn om 3-4 uger, men det betyder ikke noget for familliesammenføringen. Desværre.
Mit råd til jer vil være at enten flytte til sverige. Blive gift i costa rica først. Også søge om familliesammenføring til sverige.
Den anden råd er, at vente med at søge om familliesammenføring til du fylder 23,5 år, da der går nok 6 måneder før han kommer herop.
Håber I finder en løsning. Synes du skal prøve at læse det der hedder: Jeg vil ... også kan du læse om Sverige. :D

Liliana
Geografisk sted: Malmö

eller ...

Indlæg af Liliana » 27.01.2009 10:26:00

I er nødt til at vente med at søge i dk til I begge er 23,5 år

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 27.01.2009 10:28:12

Det bliver ikke lettere af at I får barn sammen. Så skal du blot forsørge jer alle tre, indtil din kæreste får et job. Hvis du har et barn med en der bor i Danmark i forvejen, et særbarn, bliver det lettere.

Hvis I er gift kan man godt sige det er lettere, men mankan godt søge FS selvom man "kun" er samlevende, normalt skal man så dokumentere, at man har boet sammen i mindst 18 måneder. Hvor I bliver gift tror jeg er ligegyldigt, blot ægteskabet kan anerkendes efter dansk ret. Uanset om I bliver gift på Costa Rica eller i DK skal den ene parts papirer givetvis oversættes. Der tror jeg, at du skal finde ud af, hvad myndighederne i Costa Rica kræver for at I kan blive gift, og så evt. skaffe det. I DK vil den kommune I bliver gift I se civilstandsattest på din kæreste, og den skal sandsynligvis oversættes.

Endelig kanman indlevere ansøgningen om familiesammenføring før man bliver 24, nemlig når man er 23½ begge to. Så regner US med at, hvis man opfylder kravene der, gør man det også ½ år senere.

Besvar