Kan ikke mere

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
gulabese
Geografisk sted: Danmark/Tyrkiet

Kan ikke mere

Indlæg af gulabese » 19.01.2009 19:54:54

Kan simpelthen ikke mere..

I fredags sagde US til mig at de den 14/01 havde givet besked til ankara om at min forloves visum er givet.
Han ringer så idag og efter at have prøvet at komme igennem i 45 min, så lykkes det, men det eneste den sædvanlige sure dame kunne sige, var at hun ikke kunne se noget visum og han skulle ringe i morgen og så blev der lagt på!!

Nåede så lige at ringe til US inden de lukkede og her kunne de ikke forstå det, de sagde at ambassaden skulle kunne se det...og hende jeg talte med lovede at ringe til ankara i morgen, det håber jeg så hun gør!!

Er simpelthen så gal..har nu kæmpet næsten 5 måender med US og nu skal jeg så kæmpe med ambassaden..

Kan bare ikke mere!!!!!

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

Hej gulabese

Indlæg af jerry » 20.01.2009 06:20:38

Hej Gulabese.
Pröv at ring(altsaa dig) til ambassaden idag og spörg efter en af de danske konsulenter. Som nævnt för herinde, saa er de tyrkiske konsulenter ikk altid saa samarbejdsvillige hvis ansögeren selv ringer. Vi prövede det mange gange med min mand, men hvis jeg ringede og snakkede med en dansk konsulent, saa var det en helt helt anden behandling jeg fik.

stiine

Indlæg af stiine » 20.01.2009 09:56:36

Jeg ringede osse til ambasaden i går d. 19 og fik afvide at alle de visum tilladelser de havde modtaget i sidste uge havde de samlet og sendt ud i fredags.
Damen ville ikke oplyse mig om noget som helst, men sagde vi skulle vente og det var bedre at min kæreste fik oplysningerne på tyrkisk, men jeg var velkommen til at ringe igen.. nu håber jeg så at brevet kommer hurtigt, da vi har bestilt flybillet til d. 31/1

gulabese

Indlæg af gulabese » 20.01.2009 16:18:23

Så er der godt nyt...

Ambassaden ringde i formiddags til min forlovede og sagde at visumet var gået igennem.. og han kan hente det i morgen eller på torsdag..jubiii

Så det bliver hentet på torsdag og så kommer han lørdag nat...

JUBIIIIIIIIII...endelig endelig endelig...

Dalajne
Geografisk sted: Tyrkiet

Indlæg af Dalajne » 20.01.2009 16:27:22

Hej gulabese!
mange gange tillykke med visum :D er rigtig glad på jeres vegne. nu går jeg også bare og venter på bankgarantien. de sendte papirne mandag, så jeg håber jeg har dem imorgen.

Men hvordan kan det være at ambassaden siger de slet ikke har noget den ene dag, og næste dag ringer de og fortæller han kan hente visum?

Skulle i slet ikke vente på et brev så? Men det var da dejligt. Håber heller ikke vi behøver det hvis vi kommer så langt.

gulabese

Indlæg af gulabese » 20.01.2009 16:53:58

Hej Dalajne

Mange tak..er så glad...kan slet ikke forstå at han virkelig kommer på lørdag..
I går da ambassaden sagde at de ikke kunne se noget visum, så ringede jeg til US for at høre om det kunne være rigtigt..og her sagde de at de skulle kunne se det og hende damen lovede så at ringe til ambassaden i dag for at høre hvorfor de ikke kunne se noget..

Og hun må jo så have ringet siden ambassaden ringde i dag... man skal virkelig være efter dem..

Hende damen i ankara spurgte om hvorfor min forlovede ikke kunne vente på brevet og så forklarede han at der er så meget sne der hvor han bor og vejene er lukket..han bor i Van i østtyrkiet...Og til sidst gav de ham lov til at komme og hente det..

Jeg håber virkelig også snart at jeres visum går igennem....
Jeg krydser fingre..

Knus
Stine

Dalajne
Geografisk sted: Tyrkiet

Indlæg af Dalajne » 20.01.2009 17:22:04

Nej det er vel stadig lidt uvirkeligt at han kommer på lørdag, når man har ventet så lang tid. man kan sikkert ikke rigtig tænke sig til det, før han står i lufthavnen. hehe.
Men hvor er det bare dejligt for jer.
Ja, man bliver nødt til at være efter dem. og i dit tilfælde hjalp det da til sidst. så hvis det sker for os, vil jeg da helt sikkert også gøre som dig. håber også bare at min kæreste ikke behøver at vente på brevet.

Men hvor er det bare dejligt for jer. Ja, nu håber jeg også bare at vores går igennem snart! og mange tak!
hvor lang tid skal han være hos dig?

gulabese

Indlæg af gulabese » 20.01.2009 21:11:52

Hej dalajne

Han skal være her indtil den 6/4, så skal han tilbage til sit arbejde..

Du skal bare blive ved med at ringe til US og ambassaden når i når så langt..
Ja, jeg tror først det går op for mig at han kommer, når han står i kastrup lufthavn..

Besvar