Jeg har stødt på det før men kan åbenbart ikke finde det nu.
Hva skal man foretage sig efter man har fået OT i Danmark. Skal jeg meddele det til skatterverket i Sverige. Hva med Danmark???
Hvad så nu
Når din mand / kone er kommet til DK skal han:
1/ Tilmeldes folkeregisteret hos din kommune (ca. 1 uge efter kommer der et CPR bevis og derefter det gule sygesikringsbevis) (husk pas med opholdstilladelsen)
Der sendes automatisk en besked til din kommunes integrationskontor der sender et brev til Jer vedr. møde med bl.a. dansk undervisning m.m.
(Vi var til mødet i dag
)
Der kan godt gå nogle uger før i får brevet (afhængig af kommunen).
2/ Kontakte SKAT (mail inde på deres hjemmeside kan bruges) for at ændre forskudsregistrering m.m. Min mail blev besvaret på 2 timer og forskudsskemaet for 2008 og 2009 var rettet dagen efter.
Tjaaaaa..... hvad skal man mere gøre ud over at nyde livet?
1/ Tilmeldes folkeregisteret hos din kommune (ca. 1 uge efter kommer der et CPR bevis og derefter det gule sygesikringsbevis) (husk pas med opholdstilladelsen)
Der sendes automatisk en besked til din kommunes integrationskontor der sender et brev til Jer vedr. møde med bl.a. dansk undervisning m.m.
(Vi var til mødet i dag
Der kan godt gå nogle uger før i får brevet (afhængig af kommunen).
2/ Kontakte SKAT (mail inde på deres hjemmeside kan bruges) for at ændre forskudsregistrering m.m. Min mail blev besvaret på 2 timer og forskudsskemaet for 2008 og 2009 var rettet dagen efter.
Tjaaaaa..... hvad skal man mere gøre ud over at nyde livet?