Er det nok at vaere gift i udlandet?
-
Er det nok at vaere gift i udlandet?
Hej. Jeg er gift i Indien med en indisk mand. Jeg har ikke registreret mit aegteskab i danmark, kun i Indien. Er det nok at vaere udlandsk gift naar man vil familiesammenfoeres under EU reglerne?
Re: Er det nok at vaere gift i udlandet?
Du har pligt til at meddele folkeregistret/borgerservice i Danmark, at du er gift.
Når I er gift i Indien, er I også gift i Danmark. Men Danmark ved det jo ikke, førend du fortæller de danske myndigheder om dit giftermål. Og det har du pligt til at gøre hurtigst muligt.
Når I er gift i Indien, er I også gift i Danmark. Men Danmark ved det jo ikke, førend du fortæller de danske myndigheder om dit giftermål. Og det har du pligt til at gøre hurtigst muligt.
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Som skaanebo siger - og vær dertil forberedt på at det kan være svært at få anerkendt ægteskabet, afhængigt af hvordan vielsen foregik, og hvilken form for dokumentation du har.
Hvis du har et dokument som er på engelsk og udstedt af en myndighed, kan du sandsynligvis uden videre få en apostille på det hos den relevante, indiske myndighed, og med apostille formodentlig få det godkendt i DK.
https://mea.gov.in/apostille.htm
Der har været en herinde, som havde overordentligt svært ved at få godkendt sig ægteskab, fordi det foregik på den traditionelle og anerkendte måde i Indien for hans religion, og den foregår uden en offentlig myndighedspersons medvirken. Det lykkedes ham efter hård kamp.
Hvis du har et dokument som er på engelsk og udstedt af en myndighed, kan du sandsynligvis uden videre få en apostille på det hos den relevante, indiske myndighed, og med apostille formodentlig få det godkendt i DK.
https://mea.gov.in/apostille.htm
Der har været en herinde, som havde overordentligt svært ved at få godkendt sig ægteskab, fordi det foregik på den traditionelle og anerkendte måde i Indien for hans religion, og den foregår uden en offentlig myndighedspersons medvirken. Det lykkedes ham efter hård kamp.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Hej igen,
Hvad er den relevante indiske myndighed hvor jeg kan faa min vielsesattest apostille?
Hvad er den relevante indiske myndighed hvor jeg kan faa min vielsesattest apostille?
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG