Opfyldelse af krav til sammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Delodia

Opfyldelse af krav til sammenføring

Indlæg af Delodia » 27.07.2020 08:05:01

Vores Au pair og hendes kæreste står for at skulle giftes. Hendes kæreste opfylder alle krav til familiesammenføringen, men desværre opfylder hun kun med nød det ene, da hun kun kan dokumentere fuldtidsbeskæftigelse i 2 år og 10 mdr (kravet er 3 år).
Jeg har sagt til dem at de skal søge alligevel fremfor at give op på forhånd, men hvad er jeres erfaringer til hvor regelrettede de er? Hun har haft fuldtidsarbejde i 7 år, men kan kun dokumentere de 2 år og 10 mdr. hvor hun har arbejdet i Saudi og Singapore, idet hun med sine jobs i Filippinerne ikke fik hverken arbejdskontrakt eller lønseddel.

Grænseløs

Re: Opfyldelse af krav til sammenføring

Indlæg af Grænseløs » 27.07.2020 12:10:27

Hvis hun har mulighed for at bestå B1 engelsk, ville jeg foreslå at hun får et certifikat på det.

Mht. arbejde, kan en underskrevet udtalelse fra tidligere arbejdsgiver mht. ansættelse og løn også godtages som jeg forstår det.
Hun kunne henvende sig til tidligere arbejdsgivere for at få dem til at sende det.

Besvar