flytte tilbage til DK?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
justme

flytte tilbage til DK?

Indlæg af justme » 05.11.2008 20:19:43

Hej
Jeg er ny her på siden og som mange andre ret uviden om alle de love der er, så derfor har jeg nogen spørgsmål jeg gerne vil have svar på håber det er noget i kan hjælpe mig med.
Jeg er 21 år og flyttede til sverige for lidt over et år siden da jeg ikke pga reglerne kunne være i danmark sammen med min mand, mit spørgsmål er så hvad er réglerne for at hvis min mand og jeg gerne vil flytte tilbage til Danmark.

sanner_wt
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej

Indlæg af sanner_wt » 06.11.2008 20:02:22

Hejsa :)

Hvis du og din mand ønsker at flytte tilbage til danmark kan i søge efter eu-reglerne. Det eneste der kræves er at i har haft fast bopæl i et andet eu-land i en periode. Det må man jo sige i har, hvis i har haft bopæl i sverige i 1 år. Hvis du ikke har haft arbejde i sverige kræver det også at i har været selvforsørgende under hele opholdet i sverige. Det vil sige at i ikke har modtaget nogen form for økonomisk hjælp fra det svenske samfund.
Det du skal gøre er at udfylde et ansøgningsskema om familiesammenføring og vedlægge så meget som muligt dokumentation for jeres sverigesophold. Herefter er det bare at aflevere ansøgningen til f.eks. udlændingeservice eller en statsforvaltning i Danamark.

Mvh Sandra

justme

Indlæg af justme » 07.11.2008 12:34:54

du skal have tak for svaret for jeg var kommet i tvivl om jeg skulle have arbejdet i Sverige, men det ser ud til at det er nok med at man har boet der, et lille spørgsmål mere er det de samme papir man skal udfylde som ved familiesammenføring?

sanner_wt
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

.

Indlæg af sanner_wt » 08.11.2008 16:15:37

Ja det er det, for jeg har netop været igennem det hele. Men læs hele ansøgningspakken godt igennem for der er nogle af de punkter som man udfylder ved en ansøgning om en "normal" familiesammenføring, som frafalder for dit vedkommende. Men det står i papirerne. Du kan hente ansøgningspakken inde på www.nyidanmark.dk under "blanketter"

Besvar