Kan min kæreste( kommende kone) studere i Danmark?
Kan min kæreste( kommende kone) studere i Danmark?
Hej Ægu. Vil høre om der er nogle der ved noget om eller har erfaring med at få love til at studere i Danmark, vis man kommer fra udlandet? Fra Sydafrika? Situationen er den at vi ville gerne at min kæreste (kommende kone) kunne komme til Danmark og studere på universitetet. Kan dette lade sig gøre. Og er der nogle som ved hvor man eventuelt kan ansøge om det?
Re: Kan min kæreste( kommende kone) studere i Danmark?
Ja, enten gennem udveksling mellem uddannelsesinstitutioner eller ved egenbetaling, hvis man opfylder betingelserne for at blive optaget på det pågældende studium.
Udveksling mellem uddannelsesinstitutioner. Vil det så sige at hun skalansøge om det på det universitet som hun går på i Sydafrika eller skal hun ansøge om det her i Danmark? Eller hvor skal man henvende sig for at ansøge om det?
Okay fedt, tusind tak 

. Vi er også ved at finde ud af om hun kan komme her op til Danmark for at besøge min familie snart. Da vi i de sidste 3 år kun har været sammen i SA. Så jeg skal til at sende en invitation til turist Visa og hendes ansøgning om schengen visa så hun kan komme her op og besøge min familie. Og se Danmark. Ved i om man kan søge om begge ting. Alt så komme her op på besøg som turist mens man. Ansøger som udviklings student? Eller vil det modarbejde hinanden de to ansøgninger?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det KAN være kontraproduktivt, så en bedre idé er nok at bruge tiden under turistbesøget til at besøge de steder, hun umiddelbart kunne tænke sig at studere, og gøre ansøgning om udveksling klar med stor omhu. Godt forarbejde er mere end halvdelen af vejen til succes.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG