Process efter godkendt bankgaranti

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
denmarkthai

Process efter godkendt bankgaranti

Indlæg af denmarkthai » 14.07.2017 11:09:29

Min kommune har nu godkendt bankgarantien, og sendt godkendelsesbrev digitalt til Udlændingestyrelsen.

Min kommune oplyste at alt kommunikation mellem kommune og Udlændingestyrelsen er digitalt.

Spørgsmål:
1: Hvor lang tid tager det typisk fra Kommunen har godkendt bankgaranti, og sendt udtalelse til US, til sagen færdigbehandles? (Og forhåbentlig godkendes)
Holder de sommerferie her i juli?
2. Sendes den endelige godkendelse til os begge?
Vi bor begge i udlandet sammen.
Tænker på om den sendes til mig i e-boks? Eller via fysisk post?
Sendes den fra ambassaden her i landet og til min kæreste, eller fra DK?
Herefter skal min kæreste indsende passet til ambassaden, for at få isat Visa Sticker ikke?

Først herefter kan vi begynde at opsige lejlighed, job her osv. Så hvor lang tid har man til at ankomme til Danmark?

Calle2

Re: Process efter godkendt bankgaranti

Indlæg af Calle2 » 14.07.2017 13:11:13

2)
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold ... erelse.htm

"Afgørelse

Når Udlændingestyrelsen har alle nødvendige oplysninger i sagen, træffes der en afgørelse. Afgørelsen vil enten være en opholdstilladelse eller et afslag på opholdstilladelse.

Hvis man opholder sig i udlandet, sender Udlændingestyrelsen afgørelsen til den repræsentation, hvor man indgav sin ansøgning. Repræsentationen sender den herefter til ens adresse, eller man bliver bedt om at møde op på repræsentationen for at få den."

Besvar