FS med børn på 6 og 8 år.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MPL

FS med børn på 6 og 8 år.

Indlæg af MPL » 31.05.2017 07:01:19

Hej alle sammen .
Jeg har et spørgsmål omkring FS med børnene. Nu læser jeg at US vil udvise en kinesisk pige på blot 13 år ,da hun efter US afgørelse, ikke kan integreres samt hendes far er i Kina.
Her begynder jeg så at blive bange. Jeg skal giftes her i Juni med min kæreste fra Thailand. Jeg er 48 og hun er 37 år- Hun er her sammen med hendes 2 børn, som hun har fuld forældremyndighed over da hun aldrig har været gift med børnenes far.Børnene er 6 og 8 år Og de er alle på et turistvisa. Vi vil søge FS bagefter 2 uger efter vielsen. ( Bryllupsferie ) Bolig, økonomi, arbejde osv er på plads, men jeg er da frygtelig bange hvis US mener at børnene ikke kan integreres. Det skal siges at kommunen allerede ved hvor børnene skal gå i skole til August og vi har været forbi Skolen og talt med dem. Faktisk forstår børnene forstår allerede en hel del Dansk efter blot et måned i Danmark.
Både min kæreste samt børn har været her før og vi mener at tiden er moden til at bosætte os nu. Men jeg bliver urolig når jeg ser dette i nyhederene.
Det er da en kæmpe ulykkelig situation at stå i. At nogen har den magt over andres familie. Jeg håber alt det bedste og lykke til den familie med den Kinesiske pige, som nu skal kæmpe mod US .
Til sidst. Tak til alle jer som kæmper og holder os vågen med info og nyheder. Tak for I har tid og mod og et stort hjerte til at hjælpe. Det er snart en sjældenhed at se.
Ha en god dag
kh
Mogens

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: FS med børn på 6 og 8 år.

Indlæg af mh1 » 31.05.2017 21:47:33

Jeres situation er helt anderledes, da børnene ikke har en far som de kan henvises til at bo hos (modsat hvad US mener er tilfældet for Yiming, hvis far dog intet vil have med hende at gøre).

Samtidigt er de væsentlig yngre end Yiming, og de har ikke været adskilt fra deres mor i længere tid. Mange afslag er blevet givet, fordi (typisk) den udenlandske mor har ladet sine børn blive i hjemlandet hos bedsteforældre eller andre familiemedlemmer i op til flere år, før hun har følt sig etableret nok til at få dem til DK.

Jeg tror ikke I behøver være så bekymrede, hvis I i øvrigt opfylder alle krav for at din forlovede kan få fs når I er blevet gift.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar