FS ??

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sadiah
Geografisk sted: Forkert Land ARGH!!!!

FS ??

Indlæg af Sadiah » 10.08.2008 17:37:55

Hej
En af mine veninder sagde hun og hendes mand havde søgt FS med deres vielses attest fra syrien altså fra moskeen de havde fået stemplet den af myndighederne der og den vej søgt,
spørgsmålet er så kan jeg gifte mig med min kæreste i moskeen få stemplet papirerne på ambassaden og så bruge dem ligesom hvis man er gift på rådhuset ? Til FS ....
MVH Sadiah

ZB

Indlæg af ZB » 10.08.2008 20:14:56

Det er vigtigt at ægteskabet skal anerkendes efter dansk ret. Tjek med den danske ambassade i Syrien og Udenrigsministeriet.

Sadiah
Geografisk sted: Forkert Land ARGH!!!!

Indlæg af Sadiah » 10.08.2008 21:13:30

oki min fejl :oops:

han er fra pakistan ... og j kigger på UM og kan kun finde om Syrien ... :?

nogen der ved noget om det ?

fandt det gælder det mon så oz hvis man er gift i moskeen ? :?

Hvis parret er gift eller registrerede partnere, skal ægteskabet/det registrerede partnerskab fortsat være gyldigt ved parrets indrejse i Danmark og under det fortsatte ophold i Danmark. Hvis parret i stedet er fast samlevende, skal samlivet fortsat bestå under opholdet i Danmark.

Den udenlandske ægtefælle/registrerede partner/faste samlever skal have boet lovligt i det EU/EØS-land eller Schweiz, hvor den danske statsborger hidtil har udnyttet retten til ophold (jf. punkt 1).

Besvar