relationer og regler - VU2 - og "who is paying"

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nynneliv

relationer og regler - VU2 - og "who is paying"

Indlæg af nynneliv » 30.03.2017 15:50:21

Hej igen.

Jeg har før skrevet et indlæg om visa til min nepalesiske kæreste - nu er jeg blevet i tvivl om endnu et par ting. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig her, ved godt det er en temmelig lang smøre, men kan simpelthen ikke finde information om det her nogen steder.

Vi har valgt at det er mine forældre der inviterer, og dermed er officielle værter for min kæreste. Dette skyldes at jeg bor i et lille lejet studieværelse, og at min lejer helst ikke vil have en ekstra person boende en måned.

Nu er jeg i tvivl om hvordan jeg bedst besvarer relationsspørgsmålene i invitations formularen, fx:

...describe your relationship with the applicant - her ville jeg så svare "mother of applicants girlfriend/daughters boyfriend"

if the applicant is your boyfriend, have you met in person? - her ville vi skulle svare nej - for min mor har jo ikke mødt ham - men det har jeg, skal jeg så lave en parentes med (daughter has met applicant) ?? Eller er det unødvendigt?
I alle tilælde vil jeg vedhæfte dokumentation for at vi har mødtes.

I formularen kan man også svare på om ansøger skal bo hos værten - Ville jeg godt kunne være vært, og invitere ham, men her skrive at han skal bo på mine forældres adresse? Ville dette være en bedre løsning?
Hvorfor er der overhovedet sådan et spørgsmål - om gæsten skal bo hos værten?
Og skal dette så ikke uddybes, såsom samtykke fra den anden vært?

mit sidste spørsmål er til: "who is paying for the applicants travel expenses? - menes der flybilletter(+rejseforsikring) her?

og: "who is financially responsible for the applicant during the stay? - her menes vel bare almindelige omkostninger som kost og logi og lommepenge?

nå, det var alt denne gang - håber nogen kan svare!

skaanebo

Re: relationer og regler - VU2 - og "who is paying"

Indlæg af skaanebo » 30.03.2017 16:06:38

Da det er din kæreste, er det dig, som skal invitere.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: relationer og regler - VU2 - og "who is paying"

Indlæg af mh1 » 30.03.2017 20:47:22

Hvad din udlejer vil og ikke vil er jo ikke noget du behøver blande ind i din kærestes visumansøgning, og din udlejer vil IKKE blive kontaktet og forhørt om, hvorvidt din kæreste kan være hos dig eller ej, og myndighederne vil ej heller komme på daglige kontrolbesøg for at se om I opholder jer på dit værelse eller er hos dine forældre. Så DU inviterer, og når I er i DK sammen, arrangerer I jer som I selv finder det mest praktisk.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar