Nødvendig dokumentation ved visumansøgning?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Fibalin

Nødvendig dokumentation ved visumansøgning?

Indlæg af Fibalin » 14.03.2017 17:26:48

Skal have min kæreste på besøg fra Filippinerne, og har mere eller mindre styr på hvad der kræves af dokumentation etc. dog har jeg et par spørgsmål at jeg håber i herinde kan være med til at uddybe.

1: Jeg laver online invitation, og her kan man ikke vedhæfte mere end 10 mb hvilket i sig selv begrænser en noget, men som jeg forstår det er det nærmest nok med 1 stk. fællesbillede fra vores sidste gang vi mødtes og stempler i pas som bevis på rejsen.
Vi har mødt hinanden 2 gange hvor jeg har rejst ud til hende, bliver man sure/irriteret hvis man i invitationen skriver datoerne på de 2 besøg og vedlægger dokumentation i form af billeder fra begge besøg, jeg tænker bare nu at Filippinerne er rykket tilbage i landegruppe 3 så var det måske bedre/krævet at man dokumenterer alle besøg?

2: Hvilken anden dokumentation kan man vedlægge ellers, umiddelbart ville jeg mene det skulle være unødvendigt med udskrifter fra kommunikation på Viber, skype, messenger etc.
inputs ville være kærkomne.

3: Min kæreste kan jo have yderlig dokumentation med til interview på den danske ambassade i Manila, men udover billeder og ovennævnte online kommunikation, hvad kan man med fordel ellers medbringe (Og her tænker jeg ikke på de standard krav der allerede er på checklisten fra den danske ambassade såsom kopi af mit pas og fødselsattest alt det etc. etc.)

På forhånd mange tak

skaanebo

Re: Nødvendig dokumentation ved visumansøgning?

Indlæg af skaanebo » 14.03.2017 18:49:55

Fotos hvor man kan se, at I har mødt hinanden før, samt dine flyreservationer og/eller pas med indrejsestempler fra tidligere besøg hos din kæreste.

Fibalin

Indlæg af Fibalin » 15.03.2017 00:52:22

Tak for svaret Skaanebo, jeg har både fotos og rejsedokumentationen klar, og jeg har også lidt svært ved at se at jeg kan stille med meget mere, men godt at blive bekræftet i at man er på rette spor, og jeg tolker da også at når der ikke er flere der har svaret så er det fordi folk ikke har noget yderligere at byde ind med, så nu vil jeg se og få skibet den invitation afsted, og så ellers begynde at glæde mig til at diverse myndigheder forhåbentligt også syntes at min dejlige kæreste skal have lov til at aflægge mig et besøg i DK denne gang :D

Bandcamp

Indlæg af Bandcamp » 15.03.2017 23:51:55

Hej,
Jeg fik min kæreste fra Fili på besøg sidste år, og vi har netop søgt igen i går, håber på at få svar om 3-5 arbejdsdage. Min kammerat har været igennem præcis det samme to gange med success.

Mht. dokumentation har jeg lavet en stor PDF med følgende:

1) Scan af billedesiden i mit pas
2) Scans af et par sider i mit pas med visumstempler for ind- og udrejse af Filippinerne fra de sidste par år
3) 4-5 billeder af os sammen i Asien. Med mindre man holder et håndskrevet skilt op foran sin krop kan man jo ikke rigtig datere et billede præcist, så jeg har ikke skrevet hvor og hvornår hvert billede er taget.
4) Flybilletter til/fra Filippinerne de sidste par år
5) 2-3 hotelbookinger også fra Filippinerne de sidste par år

2) Ingen Skype eller Facebook chat vedhæftet, ovenstående er totalt "overkill", men det har fungeret. :)

Min PDF fil fylder kun 1.5 MB, og det er nemmere at vedhæfter én fil frem for en masse små filer. Jeg brugte et program kaldet Nitro PDF til at lave den, men der findes et hav af værktøjer, også online, som dette: https://www.pdfescape.com/windows/

3) Min kæreste havde følgende læs dokumenter med:

* Udfyldt Schengen visa application form
* Invitations-ID'et fra mig (fra VU2 online websitet)
* Hendes pas
* Kopi af hendes pas
* 5500 pesos til visa fee
* Flyrejse-plan fra et rejseselskab ("flight itinerary"), der giver et eksempel på en rejse tur/retur fra Fili til Danmark. Du behøver ikke købe den rigtige billet endnu, og det behøver ikke være den billet, du har fået et eksempel på.
* Hendes fødselscertifikat
* Evt. "certificate of employment" samt bevis på, at hvis hun har job, at hun kan få fri fra arbejde i perioden (man skulle tro Filippinerne var Nordkorea...)
* Kvittering for køb af Europæisk rejseforsikring som jeg på forhånd har købt til hende (jeg bruger AXA Schengen, den billigste forsikring).
* Print af den ovennævnte PDF med billeder af os, osv.

Skriv løs hvis du har flere spørgsmål. Har du set denne checklist?

http://www.vfsglobal.com/Denmark/Philip ... 290116.pdf

Besvar