Hej alle,
Min kone er nystartet selvstændig (enkeltmandsvirksomhed) og vi har lige fundet ud af hun er gravid! Grundet virksomheden er nystartet vil hun ikke kunne kvalificere sig til normale barselsdagpenge når den tid kommer, men jeg kan forstå at en sygedagpengeforsikring kan være en vej for hende hvis hun tegner den inden 6 måneder før hun tager barsel.
Man kan læse lidt om den her https://indberet.virk.dk/sygedagpengefo ... forsikring
Mit spørgsmål er nu, for at være på den sikre side, at dette forløb ikke vil kunne bringe vores FS i fare mht forlængelse og permanent ophold? Det er især det med at det er kommunen der udbetaler pengene (og udbetaling danmark der behandler ansøgningen) i denne sammenhæng der gør mig lidt usikker. Er der nogen der kan be- eller afkræfte?
Jeg har ikke kunnet finde noget om dette her på forumet.
Mange tak!
Forbudt/ikke forbudt ydelse?
Re: Forbudt/ikke forbudt ydelse?
Det afgørende er hvilken lov pengene udbetales ud fra. Boligstøtte kommer også fra udbetaling DK, men er ikke et problem, da det ikke udbetales efter "lov om aktiv socialpolitik" eller "integrationsloven".
Det ville lyde mærkeligt for mig, hvis nogen former for dagpenge udbetales ud fra en af de to love, men jeg har ikke undersøgt det.
Det ville lyde mærkeligt for mig, hvis nogen former for dagpenge udbetales ud fra en af de to love, men jeg har ikke undersøgt det.