hjælp til VU2 - leveomkostninger, lommepenge, vært betaler??

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nynneliv

hjælp til VU2 - leveomkostninger, lommepenge, vært betaler??

Indlæg af nynneliv » 09.01.2017 11:41:44

Hejsa

Jeg er igang med at udfylde VU2 til min nepalesiske kæreste for et besøg til marts. Til det har jeg nogle spørgsmål til jer derude der har erfaring der minder om dette.

1.
Vi så hinanden sidst i august i Nepal, men jeg har ikke nogen billeder af os to sammen der kan dokumentere dette. Jeg kan kun dokumentere mit eget ophold i Nepal.. Mit spørgsmål er så om jeg skal invitere ham som ven istedet for kæreste, men efter hvad jeg har læst virker det som om at et vennebesøg er mere tvivlsomt end et kærestebesøg, altså ville vi forringe muligheden for visum hvis jeg skriver ham som ven? Er der andre måder vi kan dokumentere at vi så hinanden udover billeder?

2.
På udenrigsministeriets hjemmeside står der følgende om visumansøgerens midler for opholdet:

NPR 2,500.00 per person per day if you are staying with family or friends (even when your host has confirmed that he/she will be covering your expenses) plus funds for a return ticket to your country of residence

Hvis hans flybillet er en returbillet, skal han så stadig dokumentere midler til en returbillet?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: hjælp til VU2 - leveomkostninger, lommepenge, vært betaler??

Indlæg af mh1 » 09.01.2017 21:04:50

1. Man skal aldrig lyve i en ansøgning, og det er IKKE lettere at få visum til en ven end til en kæreste.
Når du kan dokumentere at have været i Nepal, er formodningen for at I har mødt hinanden 'in real life' ret stor. I har muligvis også skrevet sammen, sms'et el.lign., som kan printes ud og vedlægges.

2. Nej, og under alle omstændigheder får man ikke lov at komme ombord på flyet uden returbillet, når man skal have visum til destinationslandet. MEN: Det er dog tilrådeligt i første omgang kun at vedlægge bevis for at have booket en returbillet, og gør man det skal man dokumentere at kunne købe den bookede billet.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar