Familiesammenføring efter indrejseforbud

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mona1988

Familiesammenføring efter indrejseforbud

Indlæg af Mona1988 » 08.01.2017 01:05:52

Hej

Min mand er udrejst i maj 2015, efter at have fået et indrejseforbud i 2 år. Den 1. Juni 2017 slutter indrejseforbudet, og vi vil gerne søge familiesammenføring her i Danmark. Mit spørgsmål er hvornår kan vi tidligst indgive en ansøgning om familiesammenføring? Jeg har snakket med Udlændingestyrelsen og de siger at vi kan forsøge at indgive ansøgningen 3 måneder før indrejseforbudet er slut, men at de ikke kan garanterer at det vil være et problem. Deres forklaring var at de i løbet af tre måneder ikke har nået at behandle ansøgningen og mellemtiden vil indrejseforbudet være sluttet. Såvidt som jeg læser reglerne opfylder vi kravene for familiesammenføring og vi har to fælles børn på 5 og 2 år. Jeg er også i tvivl om hvorvidt vi har mulighed for af søge om visum og så søge når han kommer. Er han berettiget til visum når indrejseforbudet er slut eller har vi kun den mulighed at søge familiesammenføring mens han er i hjemmelandet, eller den flygtningelejre som han opholder sig i, da han er statsløspalæstinenser fra Libanon. Jeg håber virkelig at nogen kan svare, da det efter hånden er ved at blive rigtig hårdt for mig og for børnene at vente på at de to år er gået og samtidig også skulle vente i den tid som det tager at behandle ansøgningen om familiesammenføring.
På forhånd tak.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring efter indrejseforbud

Indlæg af mh1 » 08.01.2017 12:44:39

Når indrejseforbudet er slut, kan han søge om visum. Det er jo hele idéen med at det er begrænset til en bestemt periode.
mh
Rådgiver for ÆUG

Mona1988

Indlæg af Mona1988 » 08.01.2017 12:59:34

Ok tak for svaret. Men har bare læst at man får en visumkarantæne på fem år hvis man er her og ikke overholder rejsefristen. Vi er dog kun blevet oplyst om at min mand har fået en administrativ dom med indrejseforbud på 2 år. Jeg har forsøgt at kontakte US for at høre om min mand har fået mere end et indrejseforbud Fx visum karantæne, og da fik jeg at vide at det kan de ikke fortælle, da det er noget som han kan blive tildelt hvis han søger om visum når hans indrejseforbud er slut. Kan det passe ? Og hvis ja hvornår kan vi tidligst indsende ansøgningen om familiesammenføring? Ville det være et problem hvis vi ansøger tre måneder før hans indrejseforbud er slut?

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 08.01.2017 16:31:14

Eftersom der nu skal betales gebyr ved ansøgning, ville jeg vente med ansøgning til indrejseforbudet er slut. Ellers kan du risikere at den som får sagen bare lynhurtigt ser, at der er indrejseforbud, og så smækker et afslag afsted, så der kan pyntes på sagsbehandlingstidernes statistik.

Hvis I opfylder kravene til fs, burde I få det, og dermed visum. Når US selv udtaler at indrejseforbudet kan stå i vejen for visum, selv efter udløb, så er det jo fordi din mand har vist at han ikke overholdt visummets tidsramme, og så er det formodentlig deres praksis. Og sp er det sikrest at han søger fs fra bopælslandet. Den længere ventetid kan formodentlig betale sig.
mh
Rådgiver for ÆUG

Mona1988

Indlæg af Mona1988 » 08.01.2017 19:25:21

Ok mange tak for svar. så nu hvor jeg ved at vi mindst har over et år tilbage til at vide om vi kan blive familiesammenført vil jeg gerne være sikker på at vi opfylder kravene idet jeg har to børn som er meget påvirket af, at deres far har været væk så længe. Med hensyn til tilknytningskravet så er jeg dansk statsborger, og har kun været det i 11 år. Har dog boet i Danmark siden 1995. Jeg har min egen bolig, har aldrig modtaget offentlig forsørgele, Ingen gæld. sådan som det er beskrevet opfylder vi så kravene eller ville vi måske få afslag på vores tilknytning. Vi er blevet gifte i Libanon i 2009, og har været registreret gifte i dk siden 2011. Begge vores børn er fødte i Danmark og har kun boet her i landet, den lille på 2 år går i vuggestue og den store på 5 år går i børnehave, og skal i skole om lidt over et år.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 08.01.2017 21:26:33

Du behøver ikke have været DK statsborger i 12 år, du skal blot have boet i DK mindst 12 år, så når din mand har været i DK før, opfylder i tilknytningskravet.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar