Hej Alle
Kan det virkelig være rigtigt, at den danske ambassade i Pakistan ikke vil hjælpe os dansker der er bosat udenfor Danmark. Jeg har gentagne gange skrevet til dem, og de siger de ikke kan hjælpe da jeg er bosat i Sverige.
Hvad gør man så?? Da man skal have legaliseret sin vielsesattest og de ikke vil hjælpe?
Kan det virkelig passe??
Har i andre fået samme svar? Og hvad kan man ellers gøre? Kan man klage på nogen måder?
Håber i kan hjælpe.
På forhånd tak
LEGALISATION AF VIELSESATTEST
Re: LEGALISATION AF VIELSESATTEST
Deres seneste svar:
Please be informed that the Embassy is only obliged to assist citizens with permanent residence in Denmark.
If you are not living in Denmark the Embassy cannot assist you.
Please be informed that the Embassy is only obliged to assist citizens with permanent residence in Denmark.
If you are not living in Denmark the Embassy cannot assist you.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Øh, nej, det kan ikke passe.
Hvis man har dobbelt statsborgerskab, dansk + bopælslandets, så kan det dog, men ikke når det gælder legalisering.
Hvis det er et pakistansk dokument du prøver at få legaliseret til brug i DK, så er det ambassaden som skal legalisere, efter at det pakistanske udenrigsministerium har gjort det. Det er simpelt hen en af deres opgaver. Skriv til det danske udenrigsministerium om dit problem.
Hvis man har dobbelt statsborgerskab, dansk + bopælslandets, så kan det dog, men ikke når det gælder legalisering.
Hvis det er et pakistansk dokument du prøver at få legaliseret til brug i DK, så er det ambassaden som skal legalisere, efter at det pakistanske udenrigsministerium har gjort det. Det er simpelt hen en af deres opgaver. Skriv til det danske udenrigsministerium om dit problem.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak, det har jeg gjort.
UM sagde jeg skal kontakte den svenske ambassade, fordi jeg bor i Sverige, sende dokument til svenske ambassade, også skal de sende det videre til danske ambassade i Pakistan, og få det legaliseret.
Nu prøver jeg det..
UM sagde jeg skal kontakte den svenske ambassade, fordi jeg bor i Sverige, sende dokument til svenske ambassade, også skal de sende det videre til danske ambassade i Pakistan, og få det legaliseret.
Nu prøver jeg det..