1.Jeg kan ikke se nogen steder at man ønsker at søge med dispensation og er bange for at blive afvist det øjeblik de ser jeg har modtaget kontanthjælp. Hvor skal jeg gøre opmærksom på at vores fælles barn har selvstændig tilknytning til DK?. Jeg har tænkt mig at vedlægge dokumentation på at hun har gået i vuggestue, børnehave og p.t er i skole og at hun har været tilknyttet gymnastik forening i 4 år! skal jeg skrive det i spørgsmål 11 "andre relevante oplysninger"?
2.Spørgsmål 8A. Jeg er født og opvokset i Danmark, skal jeg så oplyse hvor mange gange jeg har været ude af DK i mere end et måned? 4 rubrikker er bare ikke nok for en 42 årig med rejsehjerte
3. Har jeg en søster i danmark? ja og nej, hun arbejder i Danmark, men bor i Malmø. AArgh det er så forvirrende. Hvad skal jeg svare?
4. spørgsmål 8B om beskæftigelse. Jeg gik ud af kontanthjælp, da jeg blev selvstændig ervhvervsdrivende med webshop og produktion, for at supplere den indtægt er jeg også tilkaldevikar med ca 20 timer om ugen og har også lidt rengøring. Vi har ikke meget, men det er bedre end at være i kontanthjælpssystemet. Jeg synes ikke der er nogen rubrikker for selvstændige, eller folk med flere deltidsjobs. kan man kun blive familiesammenført som fuldtids lønmodtager med et job? nogen der har forslag om hvordan jeg gør det klart,at jeg nu er selvforsørgende?
5. skal bilag 2 "erklæring at man ikke er straffet mod ....." underskrives af mig eller ham?
6. bilag 3 om permanent ophold. Skal vi bare udelade at udfylde hele bilaget? eller er der en chance for at han kan få permanent ophold på baggrund at vores barn har selvstændig tilknytning? I dette bilag er der en rubrik (6) for selvstændig erhvervsdrivende, er det kun i forbindelse med personen der vil søge permanent ophold?, eller også mig som herboende der skal forsørge os med min virksomhed?. Rubrik (9) kunne også være relevant," om der er andre forhold udlændingestyrelsen skal være opmærksom på i forbindelse med ansøgningen", Her tænker jeg at jeg skal gøre opmærksom på min datters selvstændige tilknytning, men da den ligger under bilag 3 om permanent ophold, ved jeg ikke om jeg skal udfylde denne del?
Det er bare rigtig forvirrende og jeg er faktisk en klog og ressourcestærk person
Jeg spurgte en advokat om vi havde en chance for at få dispensation, han svarede bare at jeg skulle sørge for at skrive en rigtig god ansøgning!! Det eneste forhold jeg synes ser godt ud er, at jeg har en stor lejelejlighed, resten er sådan set lidt øv at svare på, selv mine forældre er familiesammenført, da min mor er englænder. Jeg var engang stolt over at have en international rejseglad familie! Mit sidste spørgsmål er om jeg skal investere mange penge for at få en advokat til at hjælpe med ansøgningen? når nu det er så svært for mig at passe ind i nogen af de kasser udlændingstyrelsen vil have mig i for at bo med min eneste ene. Jeg håber virkelig nogen har tid og lyst til at hjælpe mig på vej