Hejsa.
Min kommende kone og jeg har fået lov at leje et hus, huset er til salg så ud over at lejeperioden er begrænset til 2 år. Har vi lavet en særaftale om at at udlejer kan opsige lejemålet med 3 mdr. varsel.
Jeg har ikke været opmærksom på boligkravet ved familiesammenføring og er nu kommet meget i tvivl om jeg står dårligt i forhold til familiesammenføring.
Der står jo direkte at lejemålet skal have en varighed på mindst 1½ år når man indgiver ansøgningen om familiesammenføring. Lejeperioden er godt nok 2 år. men hvis den kan opsiges med 3 mdr. varsel anses denne vel ikke som en lejeperiode på 2 år? Normalt kan en lejekontrakt jo ikke opsiges med så kort varsel.
Jeg har forsøgt at finde yderligere info på retsinformation.dk og uibm.dk men kan ikke finde informationer der giver mig klart svar omkring opsigelsesvarsel.
Er der nogen der har prøvet noget lignende, eller har en idé om hvor jeg kan finde mere information?
Boligkravet (Tidsbegrænset kontrakt)
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Boligkravet (Tidsbegrænset kontrakt)
Opsigelsesvarsler ER tre måneder, hvis man som lejer overhovedet kan opsiges uden at der er tale om misligholdelse af aftalen (undlade at betale leje, støjende opfærsel o.l.). Så ingen problem der. Undtagen naturligvis, hvis en opsigelse betyder at I pludselig ikke kan opfylde boligkravet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG