Så sker der endelig lidt...eller hvad?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
joekogsamir

Så sker der endelig lidt...eller hvad?

Indlæg af joekogsamir » 03.10.2016 15:53:46

Jeg har ansøgt om ægtefællesammenføring og fik kvitteringsbrev 01.12.15. Siden har jeg ikke hørt fra US. Telefonisk er jeg, i starten af maj '16, blevet oplyst om, at sagen var under screening. I starten af juni fik jeg, ligeledes ved telefonisk henvendelse, at vide, at sagen er kompliceret. Ingen forklaringer eller begrundelser. Er det mon fordi vi er homoseksuelle? Aldersforskel 32/52? Jeg bor i en tjenestebolig?
I dag, 10 måneder og 3 dage fra første brev ser jeg på min side, at ´"sagen er under behandling" og nu er vi gået fra én enkelt blok/klods til 3 klodser ud af de i alt 4. Betyder det så, at 1 klods = (10 mdr : 3) 3,3mdr??? US skriver endvidere:
Ansøgning under sagsbehandling
Vi har modtaget ansøgningen, og sagsbehandlingen er begyndt. Vi har registreret, at ansøgningen var fuldt oplyst den 03.10.2016. Ansøger kan normalt forvente en afgørelse inden for den tidsfrist, der fremgår af vores servicemål. Servicemålet regnes fra den dato, hvor ansøgningen var fuldt oplyst. Det er styrelsen, der afgør, om ansøgningen er fuldt oplyst.
Se servicemål.¨

Betyder det så, at vi kan risikere at skulle vente yderligere 5 - 10 mdr ????

closed1

Re: Så sker der endelig lidt...eller hvad?

Indlæg af closed1 » 03.10.2016 17:15:24

Det var dog lang tid , det er ikke fordi i er homoseksuelle , jeg gætter på at det der er problemet er at du bor i tjeneste bolig og der har været lidt "forvirring" om det opfylder boligkravet , da hvis du blev fyret i morgen så ville du miste din bolig .

joekogsamir

Re: Så sker der endelig lidt...eller hvad?

Indlæg af joekogsamir » 03.10.2016 17:32:28

Tusind tak for svaret. Har netop senere i eftermiddag modtaget digital post fra US. Nu skal jeg i gang med at stille den økonomiske sikkerhed :P Godt at pengene står på en særskilt konto og banken er adviseret på forhånd, hvis sagen gik igennem. Ouiiiiii ! kan næsten ikke være i min krop. Utroligt at mærke hvordan skuldrene falder på plads. Jeg vil krydse fingre for alle I andre der er eller har været i samme situation. Lige pludselig går det bare stærkt. Stor krammer til alle.

Besvar