Dispensation for krav til ægtefælle

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
simian60

Dispensation for krav til ægtefælle

Indlæg af simian60 » 30.09.2016 15:18:32

Er der nogen her der har opnået dispensation for boligkravet, økonomisk sikkerhedsstillese osv. med henvisning til reglen om at der kan dispenseres for disse krav hvis man "har hjemmeboende mindreårige børn med selvstændig tilknytning til Danmark?" Min kone bor på Filippinerne og er gravid med vores fælles søn. Når han bliver født vil han efter de nye regler være dansk statsboger, men spørgsmålet er om det er nok til at give ham den fornødne tilknytning til Danmark. Jeg ved godt at der står inde på Ny i Danmark at "efter fast praksis vil børnene have opnået selvstændig tilknytning til Danmark efter 6-7 år her i landet, hvor børnene har gået i dansk institution/skole," men spørgsmålet er om denne faste praksis ikke primært har at gøre med børn af udenlandske forældre der ikke er født i Danmark.

Calle2

Re: Dispensation for krav til ægtefælle

Indlæg af Calle2 » 30.09.2016 21:19:03

Det sidste du skriver er bestemt ikke tilfældet, ud fra det jeg har læst herinde. Selvom din søn vil være dansk statsborger fra fødsel giver det ham ikke nogen særlig tilknytning til Danmark. Det vil han først have efter de 6-7 år i landet, så boligkravet vil stadig blive stillet.

Besvar