Hej.. Jeg har et par spørgsmål ang. ægteskab....
Min kæreste og jeg venter barn og vil gerne giftes. Jeg selv er 23 år, født dansk statsborger og bor i DK. Min kæreste er fra Burundi, men bor og har permanent opholdstilladelse i Norge.
Hvordan er vores muligheder for ægteskab i DK?
Hvilke alternativer har vi, hvis ikke DK vil fungerer?
Hvor vil jeg kunne finde yderligere oplysninger, som er til at forstå på godt dansk?
På forhånd tak!
Tak for svar....
Jeg har lige et par ekstra spørgsmål...
Da det er mig som er den gravide, og samtidig studerende ville det ikke være så nemt lige at flytte og finde job i Norge.
Hvilke andre krav skal opfyldes efter de nationale regler, da jeg bliver 24 til Januar?
Hvor vil jeg evt. kunne få endeligt svar på muligheden for at min kæreste kan flytte hertil kun med permanent opholdstilladelse i Norge?
Han er lægestuderende, hvilket der jo i DK er stor mangel på, hvordan vil han's muligheder være hvis han søger selvstændig opholdstilladelse?
Spørgsmål om ægteskab!
Spørgsmål om ægteskab!
Senest rettet af JC2610 28.07.2008 06:12:11, rettet i alt 1 gang.
-
fundiver199
Gift kan man altid blive, så jeg går ud fra, at du spørger om, hvad chancen er for, at din kæreste kan få opholdstilladelse i Danmark.
Hvis hun er norsk statsborger, så har hun automatisk ret til at bosætte sig i Danmark. Har hun kun permanent opholdstilladelse i Norge har hun derimod - så vidt jeg ved - ikke denne ret. Og i så fald kan I ikke få familiesammenføring efter de nationale regler i Danmark p.g.a. 24-års reglen.
Den nemmeste og hurtigste løsning for jer i det tilfælde vil være, at du flytter til Norge og finder dig et job. Når du så har arbejdet 14 dage i Norge, kan I sammen flytte til Danmark og søge familiesammenføring efter EU-reglerne.
Hvis din kæreste har en lang videregående uddannelse, som er på den såkaldte positivliste, kan hun også forsøge at finde et job i Danmark og herefter søge om en selvstændig opholds- og arbejdstilladelse. Herefter kan I så søge om familiesammenføring, når hun er fyldt 24 år.
Hvis din kæreste allerede er etableret i Norge, kunne du jo også bare flytte derop. De har f.eks. en meget fed natur.
Hvis hun er norsk statsborger, så har hun automatisk ret til at bosætte sig i Danmark. Har hun kun permanent opholdstilladelse i Norge har hun derimod - så vidt jeg ved - ikke denne ret. Og i så fald kan I ikke få familiesammenføring efter de nationale regler i Danmark p.g.a. 24-års reglen.
Den nemmeste og hurtigste løsning for jer i det tilfælde vil være, at du flytter til Norge og finder dig et job. Når du så har arbejdet 14 dage i Norge, kan I sammen flytte til Danmark og søge familiesammenføring efter EU-reglerne.
Hvis din kæreste har en lang videregående uddannelse, som er på den såkaldte positivliste, kan hun også forsøge at finde et job i Danmark og herefter søge om en selvstændig opholds- og arbejdstilladelse. Herefter kan I så søge om familiesammenføring, når hun er fyldt 24 år.
Hvis din kæreste allerede er etableret i Norge, kunne du jo også bare flytte derop. De har f.eks. en meget fed natur.