Annullering af familiesammenføring.
Annullering af familiesammenføring.
Dette indslag kan måske virkelig anderledes end de fleste jeg har læst herinde. Det drejer sig om hvad der sker hvis jeg annullere en familiesammenføring min kone og jeg har. Vi har et barn sammen. Barnet er født i hendes hjemland og vi var gift inden, hvilket også skete i hendes hjemland. Så vores barn har 2 statsborgerskab. Dansk er et af dem. Lige nu er hun her i procesuelt ophold.
Hvis vi annullere:
Hvad sker der med hende?
Hvad sker der med vores barn som har Dansk statsborgerskab?
Hvis FS bliver godkendt og vi lader os skilles, hvad sker der så?
Hvis vi annullere:
Hvad sker der med hende?
Hvad sker der med vores barn som har Dansk statsborgerskab?
Hvis FS bliver godkendt og vi lader os skilles, hvad sker der så?
Venligst
Re: Annullering af familiesammenføring.
Har i fælles forældremyndighed, og normal samvær ved skilsmisse, bliver hun ikke sendt hjem, med mindre DU ikke ønsker samvær med jeres barn.
Altså hun bliver og skal søge om FS med sit barn som er dansk statsborger.
Problemer er så bare, kan hun forsørge sig selv, hvis ikke, bliver det ikke nemt, med mindre du fortsat hjælper og sørger for hendes underhold.
Der er desværre ingen økonomisk hjælp at hente, da hun ikke under normale omstændigheder, må modtage, hjælp efter aktiv loven, uden det vil have konsekvens for hendes endelig opholdstilladelse, så hvis hun er i arbejde og kan forsørge sig selv, og barnet, her hun sit green kart alene p.g.a. barnet er dansk statsborger.
Altså hun bliver og skal søge om FS med sit barn som er dansk statsborger.
Problemer er så bare, kan hun forsørge sig selv, hvis ikke, bliver det ikke nemt, med mindre du fortsat hjælper og sørger for hendes underhold.
Der er desværre ingen økonomisk hjælp at hente, da hun ikke under normale omstændigheder, må modtage, hjælp efter aktiv loven, uden det vil have konsekvens for hendes endelig opholdstilladelse, så hvis hun er i arbejde og kan forsørge sig selv, og barnet, her hun sit green kart alene p.g.a. barnet er dansk statsborger.
Hvis der er normalsamvær med barnet kan moderen godt modtage kontanthjælp , da barnet har ret til at være sammen med begge sine forældre - man kan jo ikke bede barnet rejse fra Struer til Hongkong hver anden weekend.
Har jeg ikke den fulde forældremyndighed? Jeg mener, hun har ikke fået opholdtilladelse endnu så lige nu har hun da vel ikke nogen tilknytningsforhold til DK.Kampala skrev:Har i fælles forældremyndighed, og normal samvær ved skilsmisse, bliver hun ikke sendt hjem, med mindre DU ikke ønsker samvær med jeres barn.
Der var da en sag i nyhederne om en kinesisk kvinde, tror jeg hun kom fra, som fik af vide at hun skulle forlade landet efter at hendes mand døde og det var pga. at de havde en fælles barn.
Venligst
Selvom din kone ikke har opholdstilladelse så, har i fælles forældremyndighed .
Den Kinesiske sag gjorde at der blev lavet en lov ændring så man ikke mister sin opholdstilladelse i det tilfælde at ens ægtefælle dør.
Den Kinesiske sag gjorde at der blev lavet en lov ændring så man ikke mister sin opholdstilladelse i det tilfælde at ens ægtefælle dør.
Skal jeg så forstå det på den måde at hun skal rejse hjem igen, hvis jeg ikke ønsker samvær?Kampala skrev:Har i fælles forældremyndighed, og normal samvær ved skilsmisse, bliver hun ikke sendt hjem, med mindre DU ikke ønsker samvær med jeres barn.
Venligst
Ok. Tak for info. Det var jeg ikke klar over.closed1 skrev:Selvom din kone ikke har opholdstilladelse så, har i fælles forældremyndighed .
Venligst
Ja, men så tager hun jo barnet med hjem, hus skal rejse hvis hun ikke får eller ønsker samvær med sit barn, så er der jo ingen grund til at blive.Valnurat skrev:Skal jeg så forstå det på den måde at hun skal rejse hjem igen, hvis jeg ikke ønsker samvær?Kampala skrev:Har i fælles forældremyndighed, og normal samvær ved skilsmisse, bliver hun ikke sendt hjem, med mindre DU ikke ønsker samvær med jeres barn.