Hej alle,
Jeg har akut brug for jeres rådgivning,
Min kone blev ægteskabs sammenført Jan 2015 og havde bestået dansk a1 inden for de 6 mdr. der kræves,
Nu har min kone været til dansk a2 prøve for at nedsætte bankgarantien,
Hun har bestået med ingen fejl, men US siger at den kan ikke nedsættes for det skulle været taget senest 15 mdr . efter at hun havde fået godkendt opholdstilladelse, dvs. vi skulle have gjort senest Marts,
Øv den havde jeg ikke set, men nu har jeg betalt for prøven, Er det slet ikke muligt jeg enten kan få mine penge tilbage?
Hvorfor er det sp muligt at tage Prøven når jeg ikke kan nedsætte den?
Please Hjælp
DANSK A2
-
fundiver199
Re: DANSK A2
Man kan ikke få pengene tilbage, fordi man har taget prøven for sent. Der er tale om et gebyr, der skal dække udgifterne til afholdelse af prøven. Og de udgifter bliver jo ikke mindre af, at man tager den for sent.
Det er ens eget ansvar at holde øje med tidsfrister, så det er desværre bare spildte penge. Lige som hvis du på nettet har bestilt noget tøj, der ikke passer - uden returret.
Men i det mindste kan I da glæde jer over, at prøven ikke er obligatorisk, og at din kone derfor kan beholde sin opholdstilladelse.
Det er ens eget ansvar at holde øje med tidsfrister, så det er desværre bare spildte penge. Lige som hvis du på nettet har bestilt noget tøj, der ikke passer - uden returret.
Men i det mindste kan I da glæde jer over, at prøven ikke er obligatorisk, og at din kone derfor kan beholde sin opholdstilladelse.
Re: DANSK A2
Du må bare glæde dig over at hun bestod. Det betyder jo der er håb om at hun lærer dansk. Jeg har selv overtalt min kone er til at tage den, for at få 10.000 kr tilbage før tid.
Men jeg ville nok gøre det alligevel, for at sætte et mål for hende, så hun ikke forsømmer danskundervisningen.
Men jeg ville nok gøre det alligevel, for at sætte et mål for hende, så hun ikke forsømmer danskundervisningen.