forlængelse af opholdstilladelse/fornyelse af pas
-
tonga
forlængelse af opholdstilladelse/fornyelse af pas
Er der nogen der kan forklare mig hvad de to sidste linier her betyder:
"Barnet er fritaget for krav om gyldigt pas, når man søger om forlængelse af opholdstilladelse. Det gælder også, selvom barnet er fyldt 18 år."
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... n/barn.htm
Skal det forståes sådan at vi faktisk kan nøjes med at forny min kones pas?
-og børn vil uanset hvornår deres pas udløber få samme forlænget ophold som min kone får.
Næste opholdstilladelse vil nemlig give min kone 5 år hvis passet er helt nyt/også har 5 år tilbage.
Min kones pas har lige nu 1,5 år tilbage.
Vores datter er 13 år og har 3,5 år tilbage på sit pas.
Vores dreng er 11 år og har 1,5 år tilbage på sit pas.
(vi forventer at drengen ganske snart får et dansk pas)
"Barnet er fritaget for krav om gyldigt pas, når man søger om forlængelse af opholdstilladelse. Det gælder også, selvom barnet er fyldt 18 år."
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... n/barn.htm
Skal det forståes sådan at vi faktisk kan nøjes med at forny min kones pas?
-og børn vil uanset hvornår deres pas udløber få samme forlænget ophold som min kone får.
Næste opholdstilladelse vil nemlig give min kone 5 år hvis passet er helt nyt/også har 5 år tilbage.
Min kones pas har lige nu 1,5 år tilbage.
Vores datter er 13 år og har 3,5 år tilbage på sit pas.
Vores dreng er 11 år og har 1,5 år tilbage på sit pas.
(vi forventer at drengen ganske snart får et dansk pas)
Re: forlængelse af opholdstilladelse/fornyelse af pas
Har du prøvet at spørge den myndighed, som behandler ansøgninger? Mon ikke du kan få det mest korrekte svar der?
-
tonga
Jo selvfølgelig kan man vel nok få mest korrekte svar hos ULS, hvis man får fat i en der ved det med sikkerhed når man ringer derind. Beklager meget at jeg spildte din tid, jeg har åbenbart misforstået hvad dette forum var til 
Jeg har mandag ringet til udlændingestyrelsen (kom i kø som nr.52 og ventede 45 min).
Medarbejderen kunne ikke selv svare på mit spørgsmål, men spurgte så en kollega.
Svaret er at børn IKKE behøver at have pas for at få forlænget ophold som familiesammenført.
At kun længden på gyldigheden af moderens pas afgør hvor langt ophold moderen og altså også børnene får.
Så må vi håbe det så også er rigtigt, for nu fornyer vi kun min kones pas.
Medarbejderen kunne ikke selv svare på mit spørgsmål, men spurgte så en kollega.
Svaret er at børn IKKE behøver at have pas for at få forlænget ophold som familiesammenført.
At kun længden på gyldigheden af moderens pas afgør hvor langt ophold moderen og altså også børnene får.
Så må vi håbe det så også er rigtigt, for nu fornyer vi kun min kones pas.
-
fundiver199
Jamen så er det vel opklaret. Jeg synes også, det er svært at forstå teksten på hjemmesiden anderledes. Var der kun 51 foran dig i telefonkøen? Så har du været heldig ifølge denne 7 år gamle satire
https://www.youtube.com/watch?v=UPr3K-I__ug
https://www.youtube.com/watch?v=UPr3K-I__ug
Du har helt ret, jeg forstod jo også teksten sådan. Syntes bare det var så ulogisk at jeg ikke kunne tro det var rigtigt. Og så var der jo en der svarede mig at børn også skulle have nye pas. Men nu må og skal vi tro på at det er rigtigt som der står.
Iøvrigt ikke så betryggende at dem der svarer i tlf ikke selv kender reglerne, men må spørge videre mens man venter. Men ved også godt der er mange regler, man vil bare så gerne have overbevisende svar så man ikke gør fejltagelser.
Herligt youtube-klip du linker til
Iøvrigt ikke så betryggende at dem der svarer i tlf ikke selv kender reglerne, men må spørge videre mens man venter. Men ved også godt der er mange regler, man vil bare så gerne have overbevisende svar så man ikke gør fejltagelser.
Herligt youtube-klip du linker til