Hej Alle
Har virkelig brug for hjælp..
Sagen er den at jeg har en kæreste fra fillinpinerne, som er på besøg her i danmark nu på et turist visum indtil d25-7-16.
vores plan var at søge om familiesammenføring efter de Danske regler, men da jeg har afsluttet en uddannelse på revalidering sidste år, kan jeg læse mig til at det ikke er muligt at få familiesammenføring i Danmark efter nuværende regler, også selvom jeg opfylder alle andre krav der bliver stillet.?
Vores næste plan er så at flytte til sverige og bruge reglerne om fri bevægelighed. vi har også fundet lejlighed i sverige, og jeg har fundet et job i københavn. men nu kommer problemet, for min kæreste har en lille søn på fillinpinerne som vi har tænkt os at få med til Danmark igen når vi når så langt. faderen har givet sin accept på at hun må tage drengen med ud af landet..
vores første plan var at tage til sverige så min kæreste kan få EU opholdstilladelse og derefter tage til Danmark hvorefter vi havde tænkt os at hente sønnen hjem til Danmark..
Men som jeg kan forstå er der igen kommet stramninger omkring familiesammenføring af børn i Danmark.?
som jeg ser det har vi nu 2 muligheder..
Enten flytter vi til Sverige nu som planlagt og henter sønnen til Sverige efter min kæreste har fået EU opholdstilladelse og tager sønnen med til Sverige hvorefter vi bliver boende noget tid før vi tager tilbage til Danmark igen..
Eller også venter vi med at tage til sverige og min kæreste tager hjem til fillinpinerne efter hendes visum er udløbet, og søger om et nyt visum, og tager sønnen med til Danmark på et turistvisum om 3 måneder og derefter tager vi alle 3 til sverige, og bliver boende til de begge har fået EU opholdstilladelse..
Håber der er nogen der kan hjælpe måske er der en helt 3 mulighed vi ikke har tænkt på..
Mange hilsener
Kenneth og Rochelle
Flytte til sverie med ell uden barn
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Flytte til sverie med ell uden barn
EU-reglerne gælder også for ikke-EU-borgerens evt. børn, så lad dog mor og barn følges ad. De danske regler viger stadig for EU-reglerne, uanset hvad Støjberg ønsker.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG