Særbarn (autisme) og mangler bopæl

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ketel83

Særbarn (autisme) og mangler bopæl

Indlæg af ketel83 » 18.05.2016 21:44:46

Kære forum

Vi er et dansk mexikansk par der lige nu er i klemt situation. Vores datter har autisme og er 5 år gammel, og jeg hendes far har bipolar lidelse. For få måneder siden havde jeg et manisk anfald efter min kone blev ramt af stress i december 2015 det resulterede i at jeg formøblede vores økonomiske sikkerhedsstillelse. Min kone er på sygedagpenge ca. 8000 og jeg er lærling og tjener ca. 12.000 efter skat - og derfor er vi udfordret til at få indsamlet penge. Vi har allerede fået udbetalt/frigivet en del af det oprindelige beløb der lød på 53.000 - og nu skal der stå 31.000 vi mangler.

Ydermere skal vores andelslejlighed, der ejes af min far, sælges grundet hans økonomi.

Vi ønsker i dette scenarie at bevare vores datter i hendes special børnehave i Valby.

Ydermere skal min kone forny sin midlertidige opholdstilladelse idet den udløber 21 oktober i år.

Dog skal det nævnes at hun pr. d. 1 november 2016 har mulighed for at søge permanent opholdstilladelse idet hun da har opholdt sig lovligt i DK i 6 år.

Spørgsmål nr. 1:
Vi flytter i juli til mine forældre og overvejer at lave en lejekontrakt til overetagen (ca. 85 kvd.m.) af deres hus. Kan vi det?

Spørgsmål nr. 2:

Er der mulighed for at vi allerede nu kan søge om permanent opholdstilladelse grundet at vi har særlige sociale forhold der gør os udfordrede økonomisk m.m. i forhold til forsørgerkrav, og boligkrav?

Taknemmelige hilsner

Hr. K

closed1

Re: Særbarn (autisme) og mangler bopæl

Indlæg af closed1 » 09.06.2016 10:14:21

Hvordan har du kunnet formøble sikkerhedsstillelsen ? Den er jo på en spærret konto eller sat i form af en bankgaranti .

fundiver199

Re: Særbarn (autisme) og mangler bopæl

Indlæg af fundiver199 » 11.06.2016 06:14:02

1) Ja hvis overetagen har egen indgang og dermed fremstår som en "selvstændig enhed". Det vil typisk være indgang via en udvendig trappe, der kan leve op til kravet.

2) Nej man kan ikke få permanent opholdstilladelse, fordi man har svært ved at leve op til kravene i en tidsbegrænset.

Besvar