Jeg har kommet her på siden mere eller mindre anonymt det sidste halve år og læst og gjort ved, men jeg er alligevel noget nervøs for nogle specifikke regler, især gældende forskelle osv. Jeg håber ikke I vil vrisse alt for meget hvis dette er skrevet andre steder:
1: Efter at have læst regler og set på Migrations-Verkets hjemmeside, står der: "You may not enter Sweden while your application is being considered" - hvis man søger efter svenske regler - men hvorfor kan så mange skrive at de opholder sig i Sverige, gifte og søger på EU-regler og svenske regler samtidig, når det står sort på hvidt at man ikke må opholde sig der mens ansøgningen forefindes?
2: Skulle man søge efter EU regler, med sin russiske kæreste der desværre bor i et land med mange visa regler ligeså, kan man så det? Jeg er dansk statsborger og vil bosætte mig i Sverige, men alle de personer min kæreste læser om har alle søgt under svenske regler, fordi de bliver sendt hjem hvis de søger efter EU regler?
3: Ansøgning på svenske regler kræver så vidt jeg kan se ikke at man skal være gift nødvendigvis, men ønsker det, men denne ansøgning kan tage op imod 21 måneder nu hvor der er så mange ansøgere (dog kortere tid hvis alle papirer er i orden) - så hvad er ulempen ved at søge efter EU regler? Jeg mener, man tager til Sverige, får et besøgsvisum og når man ankommer søger man efter opholdstilladelse via EU regler? Det virker bare så "let" i forhold til de svenske regler - hvor er det med småt jeg ikke kan gennemskue her?
På forhånd tak og evt. undskyld hvis disse regler igen og igen er blevet snakket og diskuteret, syntes efterhånden jeg har læst alle rådgivnings-siderne og de personlige historier her, men føler at Migrationsverkets hjemmeside siger noget andet end hvad folk gør her
Mvh Thomas