Rejseforsikringer til Schengen
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Rejseforsikringer til Schengen
På google - bare skriv "Schengen rejseforsikring", så kommer der noget at vælge imellem.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jo, det kunne jeg selvfølgelig, men det var nu ellers for at høste af andres oplevelser og om der er nogen der har haft brug for den og eventuelt om det var nemt eller besværligt at få hjælp, specielt hvis det nu var een der ikke lå i DK.
Venligst
Brug "Søg" funktionen. Jeg har tidligere postet indlæg herom 
Jeg har faktisk set at du i et af mine andre indlæg allederede har angivet et link til en rejseforsikring som er meget populært.
https://www.axa-schengen.com/en?&&gclid ... lsrc=aw.ds
Ved du noget om hvor simpelt det er at få hjælp af dem? Skal man selv lave et udlæg og bagefter have "kampen" med dem?
Og jeg kan se at man skal angive dato hvornår det skal træde i kraft, men hvis jeg nu ikke ved hvornår visumet er i hus, så virker den del lidt svær at skulle udfylde. Hvad gør jeg så?
https://www.axa-schengen.com/en?&&gclid ... lsrc=aw.ds
Ved du noget om hvor simpelt det er at få hjælp af dem? Skal man selv lave et udlæg og bagefter have "kampen" med dem?
Og jeg kan se at man skal angive dato hvornår det skal træde i kraft, men hvis jeg nu ikke ved hvornår visumet er i hus, så virker den del lidt svær at skulle udfylde. Hvad gør jeg så?
Venligst
Du skal tegne forsikringen for den periode du søger om visum. Hvis I ikke får visummet, så må du annullere den tegnede forsikringen.Valnurat skrev:Og jeg kan se at man skal angive dato hvornår det skal træde i kraft, men hvis jeg nu ikke ved hvornår visumet er i hus, så virker den del lidt svær at skulle udfylde. Hvad gør jeg så?
Jeg skal altså lige høre omkring de der 15 dage ekstra når man køber rejseforsikring. Skal man købe dem uanset hvor mange dage (max 90) man skal være i Schengen?
Burde jeg ikke kunne købe 15 dage mere, som tillæg, til de 90 dage jeg vil købe?
Burde jeg ikke kunne købe 15 dage mere, som tillæg, til de 90 dage jeg vil købe?
Venligst
Ja, det er et krav. Fx i tilfælde af længerevarende sygdom, så man ikke kan rejse hjem som planlagt.
Jeg er af Chr. R. blevet anbefalet denne https://www.axa-schengen.com/en i en anden tråd. Jeg har forsøgt at vælge 15 dage ekstra, men får at vide at jeg ikke kan, fordi jeg allerede har valgt 90 dage som max. Det fik jeg af vide fra deres online support.
Jeg har fra en anden ven fået af vide at da han skulle bestille en rejseforsikring hos Gauda til hans kæreste at det ikke var et krav med de 15 dage.
Har du et link til det?
Jeg har fra en anden ven fået af vide at da han skulle bestille en rejseforsikring hos Gauda til hans kæreste at det ikke var et krav med de 15 dage.
Har du et link til det?
Venligst
Det er muligvis forskelligt fra ambassade til ambassade. Spørg der hvad kravene er.