Proceduren efter man har fået ok til visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Anne Alver
Geografisk sted: Danmark

Proceduren efter man har fået ok til visum

Indlæg af Anne Alver » 10.07.2008 11:19:27

Min mand har fået accept på turistvisum, og vi har så fået at vide, at vi skal møde på konsulatet, hvor vi ud over passet skal fremvise en tur/returbillet, en rejseforsikring samt bevis p,å at han har mindst 600 € i banken.
Problemet er, at de siger, det tager nok en uge for dem at sætte visumet i passet, så dels skal vi bruge en masse penge på at rejse til Istanbul, først for at aflevere tingene og så igen når vi skal hente det, og dels er det jo nærmest umuligt at købe en billet, når vi ikke kan være sikker på at konsulatet så er færdig med visummet til den dag, hvor billetten gælder!!
Er der nogen her, der har erfaring med det, som kan give nogle råd? Evt. henvise til nogle regler jeg kan henvise til overfor konsulat-damen. :?:

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 10.07.2008 12:23:31

Hejsa.
Jeg kender desværre ikk til proceduren paa ambassaden i İstanbul, men de gange vi har skulle hente visum til Serhat i Ankara, har vi mödt op kl.9 og afleveret de sidste papir og pas og saa bad de os komme tilbage efter frokost efter passet med visummet i. Kan İ ikk pröve at forklare at İ kommer langvejs fra og det ikk er muligt at tage frem og tilbage? Ved godt det nok ikk hjælper, da de sikkert er ret ligeglade. Men ellers saa pröv at ring og bed om at tal med en dansk repræsentant og forklar ham/hende situationen. Det er nogen gange nemmere at ordne tingene gennem dem, da de ofte er lidt mere samarbejdsvillige

Tulle
Geografisk sted: Herlev DK
Kontakt:

Indlæg af Tulle » 13.07.2008 11:28:33

Da vi fik visum sidste år, tog ramazan til ankara så han var der kl 9 da de åbnede han gav de nødvendige papir og mens han sad derinde fik de ordet de sidste ting og satte visummet i passet med det samme, han skulle ikke gå og komme igen, det tog 30 min. ca.

Trine

Anne Alver
Geografisk sted: Danmark

Svar i dag

Indlæg af Anne Alver » 15.07.2008 22:33:35

I dag fik jeg endelig et klart svar fra konsulatet. Vi skal aflevere de nødvendige dokumenter, og så komme og hente det efter 2 dage. Det er muligt, det tager dem flere dage, fordi det er højsæson, samt at de har et nyt system, de har fået indført. :shock: De er i hvertfald ret så stressede at tale med :? Men nu kan vi da købe en billet!! :arrow: :D Spændende!!

Besvar