En forvirrede gut

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kivancc

En forvirrede gut

Indlæg af kivancc » 14.01.2016 23:15:31

Hej folkens,

Jeg har læst rigtig meget på nettet om EU regler og de svenske nationaleregler. Men der er tons af informationer og jeg føler at jeg drukner i det :shock:

Hååber der er en der kan hjælpe, jeg kan ikke helt overskue efter hvilke regelsæt jeg skal søge familiesammenføring

Her er lidt om mig:
Jeg er en fyr på 25, og studere i københavn som socialt- og sundhedass. Jeg har en deltidsjob på et supermarked på 15 timer om ugen hvilket betyder at jeg tjener omkring 6-7.000 DKK og en vikariat på rigshospital(ingen fast indtægt her) meen tjener omkring 700 kr pr vagt. Og derudover har jeg SU på 460 DKK. Jeg har fundet et studiebolig i malmø på omkring 30 kvadratmeter, den skulle være godkendt af migrationsværket til at der kan bo 2 personer. Men jeg kan først flytte til sverige i maj måned, da det er fra maj lejligheden er ledig.

Jeg er i tvivl om de svenskeregler fordi: har læst at der skulle komme nye regler omkring april måned angående boligforhold hvor jeg mener at jeg ikke kan opfylde med en studiebolig.

Og jeg er i tvivl om EU reglerne fordi: der er et forsørgelses regel, hvilke jeg er i tvivl om jeg opfylder.

Er der en venlig sjæl der kan vejlede/forklare, hvad der vil være bedst for mig?
Tusind tak på forhånd :)

Besvar