Hej. Først situationen rundet op, og så har jeg også 3 spørgsmål.
Jeg har researchet en del på det sidste. Min kones 5 års opholdskort ophører til marts, og i den anledning er vi de sidste par måneder begyndt at forberede alle hendes papirer til næste trin i processen.
Hvad jeg kan forstå på det hele, skal vi i første omgang søge om en tidsbegrænset forlængelse af hendes opholdstilladelse.
Spørgsmål 1: Kan det passe at der næsten ikke stilles nogen krav til en forlængelse af tidsbegrænset opholdstilladelse, andet end at man bor i Danmark, har tag over hovedet og er selvforsørgende?
Spørgsmål 2: Kan det give problemer, at vi ikke med det samme efter vi modtog hendes opholdstilladelse kunne finde noget at bo i i Danmark? Det tog os ca 3 måneder fra udstedelse, til vi kunne rejse til Danmark.
Spørgsmål 3: Vi er meget i tvivl om min kone opfylder de 3 års beskæftigelse pga. sporgskole og barsel. Det eneste hun halter lidt på mht. den tidsubegrænsede opholdstilladelse er beskæftigelsen, men alt andet opfylder hun til punkt og prikke. Bør vi vente med at søge tidsubegrænset til vi med sikkerhed ved at hun opfylder kravet om 3 års beskæftigelse?
Tidsbegrænset eller tidsubegrænset?
Re: Tidsbegrænset eller tidsubegrænset?
Det lyder som om din kone har ophold efter EU-reglerne. Hvis det er rigtigt, så skal I bare søge tidsubegrænset ophold med det samme. Der er ikke nogen krav til tidsubegrænset ophold efter EU-reglerne, udover at man stadig opfylder de krav der blev stillet som betingelse for at få opholdskortet til at begynde med. I jeres tilfælde er det formentlig at I stadig er gift, og muligvis at der ikke er modtaget hjælp efter lov om aktiv socialhjælp mens I har boet sammen i Danmark.
Hvis det er en opholdstilladelse efter danske regler, så må jeg blive dig svar skyldig, der er andre bedre rustede til at svare end jeg.
Hvis det er en opholdstilladelse efter danske regler, så må jeg blive dig svar skyldig, der er andre bedre rustede til at svare end jeg.
-
Panicbutton2
Tak for svaret.
Ja hun har ophold efter EU-reglerne. Det gør jo det hele en del nemmere, hvis det er som du skriver.
Ja hun har ophold efter EU-reglerne. Det gør jo det hele en del nemmere, hvis det er som du skriver.
Hej med Jer ÆUG
Jeg har to spørgsmål angående opholstilladelse. 1) spørgsmål er hvis, konen er under dagpenge kan så manden få forlængelse af opholstilladelse eller permanent??..... 2) den anen spørgsmål kan man flytte til udlandet for. eks til tyskland uden at have statsborgeskab men kun parmanent opholstilladelse??
håber i forstå disse spørgsmål
på forhånd tak

Jeg har to spørgsmål angående opholstilladelse. 1) spørgsmål er hvis, konen er under dagpenge kan så manden få forlængelse af opholstilladelse eller permanent??..... 2) den anen spørgsmål kan man flytte til udlandet for. eks til tyskland uden at have statsborgeskab men kun parmanent opholstilladelse??
håber i forstå disse spørgsmål
på forhånd tak
1. Ja. 2. Nej.