Visum til Tyrkiet for peruansk statsborger?
Visum til Tyrkiet for peruansk statsborger?
Min kone og jeg skal til Grækenland i juli. Fra den lille ø, hvor vi skal bo, arrangeres der endagsture til Tyrkiet. Og min kone vil rigtig gerne på sådan en tur... Men behøver hun visa til dette? Hun har peruansk pas og opholdstilladelse i DK...
Hej Lincoln
Da jeg lige pt. bor i Tyrkiet, tillod jeg mig lige at checke det for jer.
Se denne hjemmeside:
http://turkey.visahq.com/requirements/P ... t-Denmark/
Det lader til at din kone skal have visum, men efter hvad jeg ved, er det ikke svaert at faa. Ring evt. til den Tyrkiske ambassade i KBH, de kan svare jer paa alle jeres spoergsmaal
Mener vist nok at i skal moede personligt op for at ansoege om visum
I kan godt glaede jer til at besoege Graekenland OG Tyrkiet
To fantasiske lande
Haaber det kunne bruges.
Mvh. Mai
Ps. Hvad er det for en oe i skal til?
Da jeg lige pt. bor i Tyrkiet, tillod jeg mig lige at checke det for jer.
Se denne hjemmeside:
http://turkey.visahq.com/requirements/P ... t-Denmark/
Det lader til at din kone skal have visum, men efter hvad jeg ved, er det ikke svaert at faa. Ring evt. til den Tyrkiske ambassade i KBH, de kan svare jer paa alle jeres spoergsmaal
I kan godt glaede jer til at besoege Graekenland OG Tyrkiet
Haaber det kunne bruges.
Mvh. Mai
Ps. Hvad er det for en oe i skal til?
Mange tak for det!
Hjemmesiden virker smart, men jeg prøvede lige om en dansker bosiddende i Danmark også skulle have visa - det siger den ja til
Jeg må vist hellere ringe til ambassaden...
Jeg har været i Grækenland en del gange, så jeg ved hvor dejligt, der er
Vi skal til Kalymnos - en lille dejlig fredelig ø
Hjemmesiden virker smart, men jeg prøvede lige om en dansker bosiddende i Danmark også skulle have visa - det siger den ja til
Jeg må vist hellere ringe til ambassaden...
Jeg har været i Grækenland en del gange, så jeg ved hvor dejligt, der er
Vi skal til Kalymnos - en lille dejlig fredelig ø
Hmm...ja det er saa en fejl! For en dansker skal IKKE have visum i Tyrkiet. Du kan rejse ind paa dit pas og vaere i Tyrkiet op til 3 mdr. uden at ansoege om noget som helst
Jeg sidder her selv paa 2. maaned nu
Det er foerst efter 3 mdr. at du skal ansoege om forlaengelse eller opholdstilladelse.
Saa nu tvivler jeg lidt paa trovaerdigheden af den side, og jeg synes at I bare skal ringe til ambassaden. De maa vide det aller bedst
Den oe har jeg godt nok ikke lige vaeret paa, men har vaeret paa Rhodos og Xios. Hvilken by skal i til i Tyrkiet saa?
Saa nu tvivler jeg lidt paa trovaerdigheden af den side, og jeg synes at I bare skal ringe til ambassaden. De maa vide det aller bedst
Den oe har jeg godt nok ikke lige vaeret paa, men har vaeret paa Rhodos og Xios. Hvilken by skal i til i Tyrkiet saa?
Hej igen Lincoln.
Hmm en maaned? Det er lang tid i forvejen! De fleste lande kan bare betale for et visum-sticker i lufthavnen. Har du rignet til ambassaden? Det synes jeg nu alligevel du skal gøre? Jeg er naesten sikker paa at naar det kun drejer sig om en endags-tur, saa tager det ikke en maaned.
Hvad dato rejser i? Jeg vil gerne ringe til politiet her i Izmir imorgen, og hoere ad, hvis det kunne hjaelpe? Ambassaden har vist ikke aabent i weekenden.
Kh. mai
Hmm en maaned? Det er lang tid i forvejen! De fleste lande kan bare betale for et visum-sticker i lufthavnen. Har du rignet til ambassaden? Det synes jeg nu alligevel du skal gøre? Jeg er naesten sikker paa at naar det kun drejer sig om en endags-tur, saa tager det ikke en maaned.
Hvad dato rejser i? Jeg vil gerne ringe til politiet her i Izmir imorgen, og hoere ad, hvis det kunne hjaelpe? Ambassaden har vist ikke aabent i weekenden.
Kh. mai
I dag skal min kone så til samtale på konsulatet. De oplyste pr. telefon at man fik visummet samme dag (hvis man ikke blev afvist). Nu har jeg så lige nærlæst reglerne... De forlanger at hendes opholdstilladelse er gyldig mindst 6 måneder efter hjemrejsen til DK. Da vi først kommer til DK d. 25. juli og hendes opholdstilladelse udløber 16. januar 2009, så kan jeg godt frygte at hun bliver afvist...
Jeg har heller ikke kunnet læse mig til om man skal indbetale gebyret på forhånd eller betale ved fremmøde...
Jeg har heller ikke kunnet læse mig til om man skal indbetale gebyret på forhånd eller betale ved fremmøde...