Jeg har siden januar 2014 været ude og se verden. Jeg har selvfølgelig mødt en kanon pige og vi har planer om familiesammenføring i danmark. Der er dog et par ting vi er i tvivl om.
Da jeg ikke har boet i Danmark, men har min adresse hos en ven, opfylder jeg ikke bolig kravet. Men på ny i danmark kan jeg læse at hvis man ikke har boet i Danmark kan man få dispensation i 6 mdr til at finde noget. Er der nogen som har erfaring med det? Jeg har flybilletter, billeder osv til at bevise at jeg ikke har opholdt mig i danmark selvom jeg stadig har haft adresse der.
Vi har en drøm om at bygge et lille hus på landet så vi har snakket om at opkøbe land og påbegynde et byggeprojekt og lade det stå som vores bolig efter de første 6 mdr. Vil det kunne lade sig gøre? Er det en dum chance at tage i tilfælde af at hun af en eller anden grund skulle blive nægtet opholdstilladelse?
Jeg er født og opvokset i Danmark. Hun er fra Filippinerne men har boet og arbejdet i singapore i 7 år. Vi har bege rejst rundt i Asien efter hun har opsagt sit job i singapore og opholder os nu i hendes condo i Manila.
På forhånd tak