Bo hos mor +handicap
Bo hos mor +handicap
Min bror skal familiesammenføres om nogle uger og hans ægtefælle er her på besøgsvisum tilmed har hans kone et handicap jeg ved ikke om det er et handicap idet hun ikke har den ene øje .Det andet er at min mors hus er temmeligt stort to etages hus,indgangen fra udenfor er ens,men når man går ind så til venstre er går man op til de to store værelser tilsammen 60kvm og til højre går man ind til de resterende 4værelser med køkken og bad.Kan min bror blive familiesammenført,han kan altså ikke få en lejlighed ligenu pga han lige er startet på fuldtid.Kan nogen hjælpe tak på forhånd
-
fundiver199
Re: Bo hos mor +handicap
Umiddelbart lever de to værelser ikke op til kravet om at udgøre en "selvstændig bolig", da man netop lægger vægt på den manglende egen indgang. Det kan derfor kun lade sig gøre, hvis de lader ejerskabet af huset overgå til din bror, som herefter kan underetagen ud til jeres forældre.
Hele formålet med den ændring i boligkravet, der trådte i kraft tidligere på året, var netop, at man ikke længere skulle kunne opfylde det ved at leje sig ind hos sine forældre, hvis de bor i ejerbolig.
Hele formålet med den ændring i boligkravet, der trådte i kraft tidligere på året, var netop, at man ikke længere skulle kunne opfylde det ved at leje sig ind hos sine forældre, hvis de bor i ejerbolig.