Har svensk firma som arbejder i danmark

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Aude

Har svensk firma som arbejder i danmark

Indlæg af Aude » 16.08.2015 11:03:22

Jeg har et svensk fuge firma som ud fører arbejde i Danmark jeg har haft firmaet i to år nu siden mig og min kone flytted til svarige for at op nå ophold efter EU regler.
Det er nu anden gange vi søger ved Statsforvaltning Da jeg ikke ikke nådet at svare tilbage
Føste gang da vi var ud at rejse, de brugte 4månder og jeg hade 14 dage til at svar til bage i men så søgte jeg i gen og fik af vide at de hade sendt en ryger som jeg aldrige har mode taget der er selfølige ikke noget at gøre ved det nu, jeg må jo søge på ny :? .

Jeg har et spøsmål, jeg har læst på jers forum at det er andra regler nå man har vade arbejds tager i svarige, gælder det også for mig som har betalt svensk skat i to år og har svensk firma eller ikke når mit firma har udført arbejde i Danmark , jeg har dsv søgt som grænse pendler ved ikke om det betyder noget, jeg har levet op til alle regler også at mit firma skal væer svensk nå min bopæl er i svarige efter EU reglerne,det har kosted en del da jeg ikke kan trække noget som helst fra i Danmark og alt skal købes i Sverige hilsen Daniel

skaanebo

Re: Har svensk firma som arbejder i danmark

Indlæg af skaanebo » 16.08.2015 11:55:40

Når firmaet er svensk, er det vel irrelevant, om firmaet også udfører arbejde i Danmark. Så betragtes du som selvstændig erhvervsdrivende i Sverige.

Aude

Indlæg af Aude » 16.08.2015 15:52:21

Det lyder godt så jeg er alså arbejds tager i svarige.
Det vil sige at jeg ikke inde går som pendler i dk, er det noget jeg skal gører statforvaltningen opmærksom på, eller er det lige maget.
Og det vil sige jeg stå bæder en hvis jeg var pendler og mage tak for svaret har ikke vade helt sikker ,

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 16.08.2015 16:02:34

Du risikerer kun at forvirre medarbejderne hos Statsforvaltningen, hvis du begynder at snakke om, at dit firma udfører arbejde i Danmark.

I øvrigt ville det jo også kun være relevant, hvis det var fordi, svenske myndigheder ikke ville anerkende din EU-ret, og du derfor skulle bevise over for Migrationsverket, at du faktisk var vandrende arbejdstager.

I forhold til danske myndigheder er det relevante, at du har arbejdet for et svensk firma som selvstændig og betalt skat i Sverige.

Aude

Indlæg af Aude » 16.08.2015 16:25:43

Så jeg kan godt tænke på at flytte hjem til Danmark nå jeg har fundet et sted at bo uden de stor problemer ud over det med cpr nummeret og dansk undervisningen til min kone vil bliv en kamp det er jeg dog næsten sikker på og er der noget man skal have i mente,

Det med andre regler for en svensk arbejdstager er det kun at man kan søge bistand uden problemer eller er der andre regler forbundet med det ikke for at vi skal have noget som helt fra Danmark dag jeg eller min kone ikke vil vær til noge byrde for systeme.
hun kan State med at arbejde for mit firma til hun finder noge arbejde selv hun skal dog lige have cpr nummeret føst men hun kan State med en time løn på 225kr i timen når papirer er klar hilsen Daniel

Besvar