Hej,
Min mands tidsbegrænsede ophold udløber i okt. 15 og vi skal have søgt om forlængelse af ophold. Han har nu været familiesammenført med mig i 7 år, men vi kan desværre ikke søge om permanent, da hans uddannelse som han skal til og igang med "kun" er en erhvervsuddannelse og den tæller ikke med, på tidspunktet hvor vi kan forvente et svar.
Jeg stillede bankgaranti i sept. 08 og denne vil i år, efter 7 år bliver frigivet. Dette da vi har fået familiesammenføring og stillet bankgaranti før 1. januar 2011.
Nu er mit spørgsmål vedr. bankgarantien. Skal jeg selv bede kommunen om at frigive denne eller bliver dette gjort automatisk? Dernæst er det et krav at have/stille en ny bankgaranti, nu hvor vi skal ansøge om forlængelse?
På nyidanmark står der dette:
"Vigtig information om økonomisk sikkerhedsstillelse:
Hvis din ægtefælle har stillet en økonomisk sikkerhed efter den 1. januar 2011, er det et krav, at din ægtefælles økonomiske sikkerhed forlænges eller stilles på ny, når du søger om forlængelse af din midlertidige opholdstilladelse.
Hvis den oprindelige sikkerhedsstillelse ikke forlænges, eller der ikke er stillet en ny økonomisk sikkerhed, risikerer du at få afslag på forlængelse af din opholdstilladelse."
Jeg tænker det IKKE er os og at vi blot skal ansøge uden en bankgaranti, da jeg stillede en bankgaranti tilbage i sept. 08.
Mange tak for svar.
Karina
Forlængelse af ophold og bankgaranti.
Re: Forlængelse af ophold og bankgaranti.
Hej,
Vi er i samme situation med en garanti der udløber her i februar, og opholdstilladelse der skal fornyes senere i år.
Vil meget gerne høre om jeres erfaringer med frigivelse af sikkerheden.
I forhånd tak!
Vi er i samme situation med en garanti der udløber her i februar, og opholdstilladelse der skal fornyes senere i år.
Vil meget gerne høre om jeres erfaringer med frigivelse af sikkerheden.
I forhånd tak!
Hej med jer,
Jeg er også kommet lidt i tvivl om det samme, vores garanti udløber også i år (7 år).
Jeg mener at ansøger fra før 2011 skal ikke foretage noget om garanti/forny osv. men vil gerne være sikker.
Tak.
Jeg er også kommet lidt i tvivl om det samme, vores garanti udløber også i år (7 år).
Jeg mener at ansøger fra før 2011 skal ikke foretage noget om garanti/forny osv. men vil gerne være sikker.
Tak.
Hej er der nogen som kan besvar spørgsmålet.
Det er da vist nemmere at ringe til US end vente her i 2½ år på et svar.
Håber da I har fået forlængelsen tilbage i 2016
Håber da I har fået forlængelsen tilbage i 2016