Besøg fra Peru :-)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Uffe1974
Geografisk sted: Esbjerg

Besøg fra Peru :-)

Indlæg af Uffe1974 » 05.06.2008 11:33:30

Hej med jer alle,

Jeg får besøg af min kæreste fra Peru her sidst i Juni hvor hun vil blive i 3 uger. Nu har jeg så siddet og læst og læst herinde på denne fantastiske side hvor der er utrolig meget hjælp at hente, men jeg er dog stadig lidt forvirret.........

Min kæreste har fået visum, det gik nogenlunde problemfrit da hun havde sat sig godt ind i hvad de forlangte af dokumenter at få forevist på den Finske ambassade.
Nu kommer jeg så i tanke om at hun jo skal mellem lande i Amsterdam og derfra videre til Kastrup. Kan den mellem landing blive et problem for hendes videre færd til DK? Skal hun medbringe andet end selvfølgelig passet med visum og Invitations brevet? Skal hun rejse med kontanter på sig?

Vi har kendt hinanden i godt et år nu og jeg har været dernede på ferie og besøge hende og hendes familie. Vi har planer om at gifte os på Rådhuset her i DK næste gang hun kommer til DK og dernæst vil vi giftes i Peru til rigtig stort kirke bryllup med alt hvad der dertil hører sig til. Men alle de spørgsmål jeg har dertil kommer på et senere tidspunkt. :-) Endvidere vil vi efter vi er blevet gift i DK søge om FS her i DK. Så vidt jeg kan læse herinde opfylder vi begge alle kravene til FS, men det tager vi til den tid (næste år). Håber bare nogen kan hjælpe med ovenstående spørgsmål først. :-) På forhånd tak :-)

Uffe

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 05.06.2008 11:57:35

Mellemlandingen i Amsterdam betyder, at hendes indrejse i Schengen foregår i Amsterdam. Det er rigtigt, at de gerne vil se en masse papirer, og i nogle tilfælde penge, op til 2000 euro. Det er ikke så let at finde ud af, om det egentlig er krævet eller ej, for af hvad jeg har fået ud af at tale med det danske politi, behøver man ikke de 2000 euro hvis man skal på privatbesøg. Der behøver man så til gengæld at bevise at man skal besøge nogen, så invitationsbrev og lidt kontanter "til en is og en busbillet".

Der findes en tråd om det her i visum der hedder 2000 euro, men min kæreste kom altså igennem i Amsterdam med et invitationsbrev, et kontoudtog der beviste at jeg har nogle penge, og så havde han 200 eruro, som de ikke gad at se.

Hvis du gerne vil høre dem ad kan du selv ringe til det hollandske immigrationspoliti i Amsterdam på tlf. +31 0206038111.

Held og lykke med det hele.

jensh69

Indlæg af jensh69 » 07.06.2008 19:41:51

hej uffe , jeg er også fra esbjerg og min kone er også fra peru . og vi er igang med vores ansøning om fs .

første gang min kone kom , var det også på turistvisa med mellemlanding i amsterdam .
og vi havde ingen problemer der , men de ringede dog til mig for at få bekræfted at jeg ventede besøg .

så måske en god ide at give din kærste dit telefon nr , så de kan ringe til dig .

held og lykke med det ..

Besvar