Vi afleverede vores ansøgning i DK den 25-11-2014 , en uge efter forlod min kone Danmark.
Den 30-3-2015 meldte US, at min kone har fået OT. Hun skal tilmelde CPR senest 5 dage.
Jeg ringer til US for at fortælle, at hun har forladt DK, jeg nævnt også det i FA1. Ham som jeg snakkede med sagde blandt andet, at vi får OT på grund af vi bor sammen, hun må ikke forlade dk mere end 6 mdr.
Kan hun mister OT når hun ikke er her? Efter min mening, at hun har forladt DK før hun får OT, US kan ikke bruge den grund. Er det korrekt?
På grund af personlig årsagen, kan hun ikke komme til DK med det sammen, ikke før juli. Kan vi vente så længe?
Mister opholdstilladelse?
-
fundiver199
Re: Mister opholdstilladelse?
I burde have underrettet US, da din kone forlod Danmark. Hvis der søges fra udlandet, får man dog normalt en frist på 6 måneder til at indrejse i Danmark. Og det burde din kone også kunne få, selvom hun afleverede sin ansøgning her og først nu fortæller US, at hun har forladt Danmark.
Om ikke andet kan hun jo altid indgive en ny ansøgning til den danske ambassade i sit hjemland. Men mon ikke US foretrækker at slippe for at bruge tid på at behandle en ny ansøgning helt forfra. Så det går nok alt sammen
Om ikke andet kan hun jo altid indgive en ny ansøgning til den danske ambassade i sit hjemland. Men mon ikke US foretrækker at slippe for at bruge tid på at behandle en ny ansøgning helt forfra. Så det går nok alt sammen