Efter interview på migrationsverket

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tyrkiskpar

Efter interview på migrationsverket

Indlæg af Tyrkiskpar » 04.12.2014 17:42:27

Jeg var til interview i Stockholm og synes jeg blev stillet mange uretfærdigt spørgsmål om min kone.

Om hendes tidligere ægteskabe, fx. Hvad den første manden hedder, hvor han er, hvad den anden hedder og hvor han er!!
Jeg kunne selvfølgelige ikke svare!
Og spørgsmål om hvad min kones søskønde hedder, ( her taler vi om 8 stk.) jeg kunne ikke svare efternavne eller så har jeg måske svarer to -tre forkert, og det er fordi piger har fået mandens efternavn og hvor mange børn de har, og hvad deres børne hedder?

Jeg har ikke mødt dem! Og det sagde jeg til hende...

Og om min kones børne har børne, jeg svarede den rigtigt, men kunne ikke deres navne.( navne på børnebørn)... Antallet kunne jeg.

Og sådanne spørgsmål blev min kone altså ikke spurgt om på ambassaden! Så jeg fatter ikke hvordan hun skulle kontrollere hvis jeg sagde forkerte navne...

Men ja! Til ansøgning har jeg svaret hvor mange børn de har. Men det har jeg jo spurgt min kone om.

De har måske ialt 50 børne! Hvordan fanden ka det være hun stiller sådanne spørgsmål?

Og spørge om hvad min kone skal her?
Jeg siger skole, sprog, kultur og arbejd...
Så siger hun, ja men hun har aldrig arbejdet før, hvad og hvor skulle hun arbejde?

Det var fandme hård, og tror jeg kom til svare forkert på nogle spørgsmål men altså fik ingen indtryk af hvad afgørelsen bliver...

Hun har altså billeder, flyv billetter og alt hun har bedt mig om...

Hun var strid og gjorde noget for finde noget galt i sagen...

Og til sidste siger hun så:
Hvad med dine børn?
Jeg svarer så hvor mange de er...
Så siger hun, " ja, din datter hedder Ayshe?"

- Jeg rettede hende og sagde den rigtige navn, men ku ikk forstå hvorfor hun sagde sådan noget?
Jeg har måske nævnt nogle navne forkert og hun ville se om jeg kunne mine og ikke pga. Nervøsitet eller hvad?

skaanebo

Re: Efter interview på migrationsverket

Indlæg af skaanebo » 04.12.2014 18:31:40

De fleste, som har været til interview på Migrationsverket, føler sig lidt rystet efterfølgende og kommer i tanke om en masse ting, de har gjort forkert. Det er helt normalt. Så der er ikke så meget at gøre nu. I må bare vente på en afgørelse.

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 04.12.2014 18:35:05

skaanebo skrev:De fleste, som har været til interview på Migrationsverket, føler sig lidt rystet efterfølgende og kommer i tanke om en masse ting, de har gjort forkert. Det er helt normalt. Så der er ikke så meget at gøre nu. I må bare vente på en afgørelse.
Tak for svaret...

Men synes du hendes spørgsmål er realistiske?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 04.12.2014 20:15:48

Spørgsmålene stilles for at skabe et billede af, hvor godt I kender hinanden, jeres familie og venner, hverdagsliv og den slags. De stilles for at sikre sig, at der ikke er tale om et tvangsægteskab eller proformaægteskab. Man sammenholder så parternes svar for at se, om der er noget, som gør, at opholdstilladelsen ikke skal bevilges. Det kan fx være, hvis man svarer helt åbenlyst forkert på nogle ret centrale punkter. Spørgsmålene er i grunden ret ens til alle, men tager jo ikke højde for, at hvert par kan have forskellige forhold til deres familie, venner, osv. Nogle par har fx ingen kontakt til den ene side af familien, nogle kender ikke deres søskendes familie, osv., osv.

Og som nævnt: Det er helt normalt, at man bliver nervøs og kommer til at give nogle svar, som man set i bagklogskabens klare lys, burde have svaret anderledes på. Sådan er det bare.

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 06.12.2014 13:41:29

Hej.

Jeg ved godt at jeg måske burde prøve at tænke på andet nu.
Men det er lidt svært at fokusere på andet, når man har været til sådan en svære samtale hos Migrationsverket.

Jeg har bare hørt at visse ting skal være opfyld, før man kan blive kald, til den " Utredning" og det er fx. hvis ikke man taler samme sprog osv.. Og i vores tilfælde er det jo nu ikke sådan. Vi taler samme sprog, fra samme byen, samme kultur og det hele.

Jeg tror det, som har ødelagt for os var, at min søn havde ringet for min skyld til Sagsbehandleren, og hun blev der lidt mistænksom.

Hun har stillet masse af spørgsmål, og fik også svar, men nu kan jeg ikke helt huske heller, om jeg har sagt det hele rigtigt...

Men til sidst i samtalen svaret sagsbehandleren at hun vil tage op med andre og beslutte inden nytår. ( Tolken sagde i kommissionen, mon ikke han mente med en beslutfattare? )
Ordet kommission lyder lidt meget..

Og at hun siger afgørelsen kommer inden nytår, er også lidt uro vækkende, da jeg ellers har hørt, at de fleste får positiv beslut dagen efter interview..

Så jeg er faktisk på en måde håbløs og tror ikke der er meget håb tilbage...

Hun har beviser på min rejser, at jeg var der hos min kone i 4 måneder, min overførsler til min kone og 6-7 billeder...

Det er virkelig hård.. Jeg har på fornemmelsen at hun i forvejen havde en afgørelse i sagen, men ville bare have mig til samtale alligevel for opfylde visse krave...

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 06.12.2014 14:15:44

Hvis I nu i stedet gør brug af EU-retten, så er der normalt ikke noget interview. Så hvis du opfylder kravene ved fx at være arbejdstager eller have formue, så kan I til enhver tid søge efter EU-reglerne i stedet.

Og ja, det var jo ikke særlig klogt gjort af dig at få en anden person til at udgive sig for dig i telefon med Migrationsverket.

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 06.12.2014 14:25:46

skaanebo skrev:Hvis I nu i stedet gør brug af EU-retten, så er der normalt ikke noget interview. Så hvis du opfylder kravene ved fx at være arbejdstager eller have formue, så kan I til enhver tid søge efter EU-reglerne i stedet.

Og ja, det var jo ikke særlig klogt gjort af dig at få en anden person til at udgive sig for dig i telefon med Migrationsverket.
Jeg vil helst gøre det i sverige efter svenske regler istedet for at gøre det i dk efter danske regler..
:-((

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 06.12.2014 14:33:29

I kan jo gøre det i Sverige efter EU-regler i stedet for efter svenske regler. Så er der normalt slet ikke noget interview.

Tyrkiskpar

Indlæg af Tyrkiskpar » 06.12.2014 15:26:27

skaanebo skrev:I kan jo gøre det i Sverige efter EU-regler i stedet for efter svenske regler. Så er der normalt slet ikke noget interview.
Jo. Men jeg er svensk statsborger, og det kræver at flytter først til dk og flytter tilbage til SE..

Men jeg har et spørgsmål.
Måske en af det vigtigste beviser har jeg ikke sendt til migrationsverket, som faktisk kan jo være en gode bevis for vores forhold.
Det er netop min telefon abonnement.. det fremgår der tydeligt at jeg ringer til min kones tyrkiske telefonnummer og snakker med hende flere minutter..

Men grunden til jeg ikke sendte var, at på regningen fremgår også hvor man har optaget denne samtale.
Og jeg har jo været i DK mange gange, og derfor var jeg bange for at sende, da de jo kunne have mistanke om at jeg ikke bor i SE, fordi at netop regningen viser de fleste samtale både med min kone og andre er taget i DK og selvfølgelige i DK også.

Så det har jeg i hånden, og tænker meget om jeg skal sende min sagsbenhandler nu en mail og sige at jeg havde glemt at sende disse med...

Hvad synes du?
Jeg havde ellers fået at vide på en amil om at jeg skulle sende dokumenter som styrker at jeg bor i SE: som leje kontrakt, husleje, og el regninger osv.. Dem har jeg givet hende...

Hvad synes i er bedst?
Skal jeg sende hende dem eller skal jeg lade være?
Som dokumentation på vores forhold har de billeder, flybilletter..

Besvar