SU

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Melanie

SU

Indlæg af Melanie » 29.11.2014 23:31:30

Hej. Jeg er 22 år, universitetsstuderende og kommende mor. Min kæreste, faderen, er fra et ikke-EU land og vi har fået ham her op da han er professionel sportsudøver og derved opholder sig i DK gennem kontrakten med han sportshold.

Min kæreste tjener på ingen måde det samme som hvad en normalt fuldtidsarbejdende gør og jeg er på SU. Vi har prøvet at tænke alle muligheder igennem, men han bliver nødt til at blive på hans fuldtidskontrakt for at beholde hans opholdstilladelse. Jeg er derfor bekymret for vores økonomi. Er jeg berettiget til SU med særlig støtte (enlig forsørger) da min kæreste har hans adresse (med cpr nr.) hos mig, men hans primære adresse er i hans hjemland (hvilket også står i hans kontrakt med hans sportshold)?

Med venlig hilsen

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: SU

Indlæg af mh1 » 30.11.2014 19:11:40

Nej, du er ikke enlig forsørger i lovens forstand. Heller ikke i forhold til børnetilskud, friplads o.l. offentlige ydelser. Det gør ingen som helst forskel at den anden forælder ikke har en indtægt/har en lav indtægt.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar